| کد خبر: 189564 |

◄ نواقص بزرگ در سیستم توزیع لاستیک بین رانندگان بخش مسافری

سیستم نحوه توزیع لاستیک به نرخ مصوب به گونه‌ای طراحی شده که به هیچ وجه مشکلات رانندگان را در زمینه کمبود لاستیک برطرف نمی‌کند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ناوگان برون شهری مسافری شهریار، نحوه توزیع لاستیک به نرخ مصوب در بین رانندگان  را غیرکاربردی توصیف کرد.

به گزارش تین‌ نیوز، محسن رجبی به خبرنگار این شبکه خبری گفت: در حال حاضر نحوه توزیع لاستیک به نرخ مصوب در سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور به گونه‌ای طراحی شده که به هیچ وجه مشکلات رانندگان را در زمینه کمبود لاستیک برطرف نمی‌کند.

وی افزود: در این سیستم توزیع لاستیک به‌صورت کارکرد و براساس پیمایش 30 هزار کیلومتر است که نمی‌تواند مشکلات مربوط به لاستیک رانندگان اتوبوس را برطرف کند.

وی گفت: طبق این سیستم توزیعی، ممکن است به یک اتوبوس یک‌جا ۲۶ حلقه لاستیک تعلق بگیرد و به اتوبوس دیگر چهار حلقه که این گونه سهمیه‌بندی نه تنها پاسخگوی مشکلات رانندگان نیست بلکه به مشکلات آنان نیز افزوده است.

این فعال صنفی در بیان نواقص این نوع سهمیه‌بندی گفت: تعداد کمی از اتوبوس‌ها می‌توانند درصد پیمایش بالا مطابق آن‌چه در سیستم توزیع لاستیک تعریف شده است، داشته باشند به خصوص برای اتوبوس‌هایی که در مسیرهای کوتاه تردد می‌کنند، این مقدار پیمایش ممکن نیست.

او اظهار کرد: بر این اساس اتوبوس‌هایی که در مسیرهای کوتاه تردد می کنند و  نیز  برخی دیگر از خودروهای عمومی همچون مینی‌بوس‌هایی که پیمایش بالا ندارند از این سهمیه برخوردار نمی‌شوند.

رجبی گفت: همچنین در توزیع لاستیک برای مینی‌بوس‌های سرویس‌بر و مسیرهای کوتاه هیچ‌گونه سهمیه‌ای درنظر گرفته نشده در حالی‌که اکثر آنها دارای کارت هوشمند و ناوگان فعال هستند اما هیچ یک از سازمان‌های مربوطه پاسخگوی این مشکل آنها نیستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.وقتی دولت فخیمه از انجام وظایف اصلیش طفره میره و به لاستیک فروشی رو میاره نتیجه همین میشه.
    چرا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور و یا هر سازمان دولتی دیگه انتظار داریم که کار توزیع لاستیک رو به درستی و با سلامت انجام بده؟ آیا این کار در شرح وظایف این سازمان قید شده؟ چطور تخصص این سازمان برای انجام این کار احراز شده؟ چرا از تعدادی کارمند در این سازمان انتظار داریم که طرح دقیقی برای توزیع لاستیک طراحی کنن که به منافع راننده ها آسیب نرسه؟ آیا اگر اون کارمندان البته محترم این طرح رو دقیق و با توجه به همه ی جوانب و عالی طراحی و پیاده کنن چیزی به حقوقشون اضافه میشه؟ اگر آین کار رو بد انجام بدن آیا جریمه یا توبیخ میشن؟
    آیا فکر میکنید دخالت دولت بزرگ در رابطه ی بین یک راننده و لاستیک فروش مفید هست؟

  • سامان 0 0

    اگر تین نیوز در نقل خبر و گزارش دقت بیشتری بعمل آورد مرجع خوبی است برای گزارشات حمل ونقلی لیکن متاسفانه چنین نیست
    نمونه اش همین آقای رجبی میباشد که خودش دلال بیمه و کارت هوشمند میباشد اول کارگزار بیمه در شهریار بود که بخاطر عملکرد فساد انگیز از آن سلب گردید
    ودر خصوص عنوان این آقا باید عرض کنم که شهریار اصلا اتحادیه رانندگان ندارد که این رئیسش باشد لطفا جهت حفظ اعتبار خود دقت بیشتری در تهیه گزارش بعمل آورید
    موفق باشید

  • رجبی 0 0

    سلام کسی که قدرت و توان این را ندارد که اتهام به فردی وارد میکند باید گفت که این فرد آنقدر بزدل ترسو وبی ثبات هست که توان معرفی خودش را ندارد که اتهام میزند اگر فردی خودش رامسئول صنف معرفی کند وسمتی نداشته باشد آنقدر بزرگانی فهیم کارکشته داریم که به معض خواندن پیامی در رسانه‌ها و بخصوص در تین نیوز ازخود واکنش نشان خواهند داد پس مسئولین و خبرنگاران محترم تین نیوز آگاه باشند که صنف رانندگان دشمنان حاشیه ای کم ندارند لذا به لطف پروردگار مابه فعالیت و مطالبات قانونی خود ادامه خواهیم داد تا ؟؟؟