| کد خبر: 163138 |

دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور خبرداد:

◄ کاهش 40 درصدی فروش بلیت‌های نوروزی در بیش‌تر مسیرها

فعال شدن حوزه گردشگری کمک شایانی به بازگشت رونق در بخش سفرهای نوروزی دارد. ضمن اینکه صنعت حمل‌ونقل به بسته‌های حمایتی برای خروج از رکود نیازمند است.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره و دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور از کاهش 30 تا 40 درصدی فروش بلیت‌های نوروزی در کل کشور خبر داد.

رضا همامی عضو هیئت‌مدیره و دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح آخرین وضعیت فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس پرداخت.

وی خبر داد که امسال با کاهش محسوسی درفروش بلیت‌های نوروزی مواجه بودیم و گفت: در بیش‌تر استان‌ها و مسیرها با کاهش 30 تا 40 درصدی فروش بلیت‌های نوروزی مواجه بودیم.

همامی ادامه داد: البته در برخی مسیرهایی که معمولاً در طول سال مسافر دارد با کاهش کم‌تری مواجه هستیم و آمار 40 درصد به 20 تا 15 درصد می‌رسد.

به گفته دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور استان‌های شمالی، خوزستان ،خراسان، اصفهان و شیراز معمولاً مسافران خود را دارند و به همین دلیل در نوروز امسال هم تقریباً جزو مسیرهایی هستند که فروش مناسب‌تری داشتند.

همامی ادامه داد: معمولاً در سال‌های قبل و در روزهای آخر اسفندماه برای برخی مسیرها سرویس فوق‌العاده اختصاص می‌دادیم برای مثال مشهد جز شهرهایی بود که در روزها 27 و 28 اسفند با اختصاص سرویس‌های فوق‌العاده نیاز مسافران برآورده می‌شد. امسال اما هنوز ظرفیت خالی وجود دارد و نیازی به اختصاص اتوبوس‌های فوق‌العاده نیست.

این فعال حمل‌ونقلی وضعیت اقتصادی کشور را در ارتباط مستقیم با موضوع رکود در بخش حمل‌ونقل دانست و ادامه داد: فعال شدن حوزه گردشگری کمک شایانی به بازگشت رونق در بخش سفرهای نوروزی دارد. ضمن اینکه صنعت حمل‌ونقل به بسته‌های حمایتی برای خروج از رکود نیازمند است.

همامی کاهش سفرهای نوروزی و تمایل به استفاده از خودروی شخصی را دو عامل دیگر دانست و در پاسخ به این سؤال که اکنون وضعیت خدمات‌دهی شرکت‌های مسافری چگونه است گفت: اکنون مناسب‌ترین نوع خدمات به مسافران داده می‌شود و دلیل اصلی کاهش استقبال نمی‌تواند سطح پایین خدمات شرکت‌های مسافری باشد.

وی بابیان اینکه اکنون سرمایه‌گذاری در بخش نوسازی ناوگان افزایش‌ یافته است ادامه داد: افسوس ما این است که چرا به نسبت سرمایه گذاری درآمدی نصیب راننده و شرکت نمی‌شود. اکنون هزینه‌های خرید اتوبوس‌های مدل درسا و مارال به یک میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که درآمد به نسبت سرمایه‌گذاری صفر است.

عضو هیئت‌مدیره و دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور موضوع برگشت سرمایه را یکی از مشکلات اصلی این صنف دانست و ادامه داد: سرمایه گداران اگر همین یک میلیارد را در بانک بگذارند با افزایش سودی که چندهفته‌ای است از سوی برخی بانگ‌ها آغازشده است بیش‌تر سود خواهند کرد. اما اکنون باوجود نوسازی و ارائه خدمات خوب مسافر کم است و درآمد شرکت‌های حمل‌ونقلی بسیار پایین.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.