| کد خبر: 264023 |

گلایه مردم از تکمیل نشدن طرح چهاربانده جاده آبادان - اروندکنار

جاده اروندکنار به آبادان با وجود ۲ بندر مهم صیادی و تجاری، پایگاه های نظامی و انتظامی در شهر اروندکنار یکی از مهمترین محورهای ارتباطی جنوب خوزستان است که روند چهاربانده کردن آن به کندی پیش می رود و در برخی از نقاط عملیات چهاربانده کرده آن متوقف شده است.

تین نیوز

جاده اروندکنار به آبادان با وجود ۲ بندر مهم صیادی و تجاری، پایگاه های نظامی و انتظامی در شهر اروندکنار یکی از مهمترین محورهای ارتباطی جنوب خوزستان است که روند چهاربانده کردن آن به کندی پیش می رود و در برخی از نقاط عملیات چهاربانده کرده آن متوقف شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بیش از ۲۵ روستای بخش مرکزی و اروندکنار با جاده های آنتنی به جاده اروندکنار متصل هستند که بر حجم تردد این جاده افزوده است، علاوه بر این در ایام نوروز و آغاز سفرهای کاروان های راهیان نور روزانه شاهد تردد ده ها دستگاه اتوبوس به محل یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در اروندکنار است.

اجرای طرح چهاربانده کردن این مسیر در چند سال گذشته شتاب گرفته ولی متاسفانه اجرای آن از اروندکنار به سمت آبادان با ایمنی کمتر، متوقف شده و گاهی حوادث ترافیکی منجر به فوت اتفاق افتاده است.

یکی از اهالی اروندکنار با انتقاد از بی توجهی به چهار بانده کردن مسیر اروندکنار و بروز حوادث ترافیکی در این مسیر گفت: بعد از دهستان منیوحی به سمت اروندکنار و یادمان شهدای عملیات والفجر، هشت مسیر باریک و فاقد شانه است و با وجود وقوع حوادث رانندگی، اما تاکنون نسبت به اصلاح آن اقدام نشده است.

احمد نصاری افزود: با وجود حجم بالای تردد از این جاده، روند چهاربانده شدن آن بیش از ۱۰ سال گذشته آغاز شده ولی تاکنون تکمیل نشده است و در بیشتر نقاط به علت نبود علائم هشدار دهنده، باعث بروز تصادف شده است.

یک راننده نیز در این خصوص گفت: عملیات اجرایی چهار بانده کردن مسیر از دهستان منیوحی به سمت اروندکنار متوقف شده و پل های ایجاد شده بر روی آن در حال خراب شدن است.

ایوب هاشمی افزود: همواره حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در این جاده رخ می دهد اما کسی به گلایه های مردم و رانندگان توجه نمی کند.

طرح چهاربانده جاده آبادان - اروندکنار در اعتبارات ردیف ملی دارد

جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: با پیگیری های صورت گرفته برای تسریع در اجرا و تکمیل طرح چهاربانده کردن جاده آبادان به اروندکنار از طریق ماده ۲۳ برنامه و بودجه، در ردیف پروژه های ملی قرار گرفت و امسال نیز در سه فاز کار خود را آغاز کرده است.

بخشدار اروندکنار: پیمانکار در اجرای ۲۰ کیلومتر جاده اروندکنار کوتاهی کرد

بخشدار اروندکنار نیز توضیح داد: با توجه به اختصاص یک هزارو ۱۱۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲۰ کیلومتر باند دوم از اروندکنار به سمت آبادان، اما با وجود پرداخت بخشی از تعهدات به پیمانکار ، کوتاهی و کار را متوقف کرده است.

صادق جلالی خواستار ورود دستگاه قضایی برای بررسی روند اجرای این مسیر شده و افزود: با توجه به وقوع حوادث رانندگی، قرارگرفتن یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در این مسیر و حضور کاروان های راهیان نور باید هرچه سریعتر عملیات اجرای این ۲۰ کیلومتر آغاز و در کوتاه ترین زمان تکمیل شود.

وی ادامه داد: از جهت آبادان به اروندکنار در چند منطقه کار به خوبی در حال انجام است و در دهستان منیوحی عملیات ۲ بانده کردن مسیر به طول ۶ کیلومتر به پایان رسیده و منتظر نصب علائم برای افتتاح آن هستیم.

جلالی گفت: عملیات پنج کیلومتر دیگر از مسیر در نزدیکی دهستان منیوحی نیز اجرا شده و منتظر لایه دوم آسفالت است.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتر جنوب آبادان و روبه روبی شهر فاو عراق قرار دارد.

سالانه بیش از یک میلیون نفر از کاروان های راهیان نور یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در اروندکنار دیدن می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.