| کد خبر: 262658 |

◄ تخلیه و بارگیری بیش از ۲۱ میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : در نیمه نخست امسال ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن کالا های نفتی و غیرنفتی در بندرامام خمینی تخلیه و بارگیری شده است .

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : در نیمه نخست امسال ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن کالا های نفتی و غیرنفتی در بندرامام خمینی تخلیه و بارگیری شده است .

به گزارش تین نیوز ، ابوطالب گرایلو در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی افزود : میزان تخلیه و بارگیری کالا های غیرنفتی ۱۱ میلیون و ۷۶۶ هزار تُن و میزان تخلیه و بارگیری کالا های نفتی ۹ میلیون و ۶۳۳ هزار تُن بوده است .

به گفته وی ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) یک میلیون و ۲۶۲ هزار تُن بوده که از رشد ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان به عملکرد "کابوتاژ" در این منطقه ویژه که به معنی حمل و نقل یک کالا از نقطه ای به نقطه دیگر کشور از راه دریا است اشاره و افزود: کابوتاژ با یک میلیون و ۸۱۹ هزار تُن نسبت به مدت مشابه ۱.۵ درصد رشد داشته و از این مقدار ۶۸۲ هزار و ۴۵۷ تُن مربوط به کالا های غیرنفتی با ۷۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته است .

وی همچنین به رشد ۶ درصدی صادرات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت : در نیمه نخست سال جاری میزان صادرات ۱۱ میلیون و ۱۴ هزار تُن بوده است که از این مقدار چهار میلیون و ۲۵ هزار تُن با سه درصد رشد مربوط به کالا های غیرنفتی و ۶ میلیون و ۹۸۸ هزار تُن با هشت درصد رشد مربوط به کالا های نفتی است .

گرایلو میزان تخلیه و بارگیری کالا های معدنی و شیمیایی را چهار میلیون و ۸۷۳ تُن با ۲۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اعلام کرد که از این مقدار سه میلیون و ۳۹۰ هزار تُن مربوط به بارگیری با ۲۶ درصد رشد و یک میلیون و ۴۸۳ هزار تن مربوط به تخلیه با ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است .

وی عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی را ۹ میلیون و ۶۳۳ هزار تُن عنوان کرد و افزود : این رقم نسبت به مدت مشابه پنج درصد رشد داشته است .

بیش از ۸۰ درصد واردات کالا های اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی انجام می شود .

این بندر پرترافیک ترین بندر کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است .

پارسال ۴۷ میلیون تُن کالا های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.