| کد خبر: 256809 |

فرودگاه آبادان در مسیر توسعه

کدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان از مجموعه اقدامات انجام شده و پروژه‌های در دست اقدام این فرودگاه خبر داد و به نوسازی و بهسازی فرودگاه آبادان در مسیر توسعه اشاره کرد.

تین نیوز

کدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان از مجموعه اقدامات انجام شده و پروژه‌های در دست اقدام این فرودگاه خبر داد و به نوسازی و بهسازی فرودگاه آبادان در مسیر توسعه اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد شمالی نژاد مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان  گفت: فرودگاه آبادان پس از جنگ تحمیلی شروع فعالیت مجدد نموده است اما اقدامات صورت گرفته  اقتضایی و در جهت بهره برداری سریع بوده است.

شمالی‌نژاد در خصوص پروژه‌های اجرایی افزود:  اقدامات اصلاحی بهسازی باند و  عوامل پروازی آن در دست اقدام است و در مرحله مطالعات قرار دارد تا پس از آن فرآیند مناقصه با توجه به نظر مشاور شروع شود.

وی گفت: این پروژه سنگین به اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که منابع لازم از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأمین خواهد شد.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان تصریح کرد: طی سال جاری در راستای ارتقای امنیت، قراردادی به میزان ۱۳۰ میلیارد ریال جهت نصب دوربین ‌های مدار بسته و تکمیل نظارت تصوری فرودگاه منعقد  شده است که طبق برنامه تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد.

همچنین ۸ کیلومتر نوسازی دیوار فرسوده فرودگاه به منظور ارتقاء امنیت فرودگاه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال که در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال  پروژه نصب چراغ های اپروچ فرودگاه آبادان نهایی می شود که در این صورت حداقل دیدمورد نیاز برای فرود هواپیما از ۱۲۰۰ متر به ۹۰۰ متر کاهش می یابد.

به گفته شمالی نژاد سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان صرف پروژه‌های متنوع نوسازی و بهسازی شده است.

شایان ذکر است ۱۰ شرکت هواپیمایی در فرودگاه آبادان فعالیت دارند و فرودگاه آبادان به طور متوسط ۷۰ پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان و شیراز دارد.

شمالی نژاد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ مطابق سالنامه آماری در بخش مسافر ۴۷ درصد و در بخش بار ۳۳ درصد افزایش داشتیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در ایام عید نوروز به برپایی سفره هفت‌سین، سینما کودک و با توجه به تقارن عید با ماه مبارک رمضان افطاری ساده را برشمرد.

همچنین با هماهنگی با منطقه آزاد اروند میز راهنمای مسافران در فرودگاه به سه زبان زنده انگلیسی، فارسی و عربی برقرار شد.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان ابراز امیدواری کرد: در ایام اربعین با توجه به پتانسیل موجود، منتظر  افزایش پروازهای فرودگاه آبادان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.