| کد خبر: 53628 |

حریم خصوصی در خودروها:

سنجش فناوری V۲V توسط کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و ارجاع پیش نویس قانون ممنوعیت نصب اجباری ابزارهای GPS بر روی خودروها به کمیته قضایی مجلس سنا

تین نیوز| کميسيون تجارت فدرال امريکا (FTC)، نظراتی را به اداره ايمنی بزرگراه‌های امريکا (NHSTA) در خصوص اعلاميه ­نهايی به منظور قانون‌گذاری (ANPRM) در مورد ارتباطات خودرو با خودرو يا "V2V" داده است که نمايانگر توجه اين کميسيون به مبحث اينترنت اشياء می‌باشد. تمرکز FTC به طور گسترده بر روی نگرانی‌های امنيت و حريم خصوصی مرتبط با فناوری V2V است.

NHTSA در اواخر تابستان 2014 اعلاميه نهايی جهت قانون‌گذاری (ANPRM) را به همراه يک گزارش پشتيبان پژوهشی جامع در مورد فناوری ارتباطات V2V منتشر کرد. اين ANPRM قصد دارد تا به NHTSA و وزارت حمل و نقل آمريکا در زمينه جمع‌آوری ورودی‌های دريافتی از نظرات عمومی مردم و ذی‌نفعان قبل از تدوين يک اعلاميه پيشنهادی قانونگذاری ياری رساند. اعلاميه مزبور بايد تا سال 2016 توسط اين اداره آماده شود. سامانه ارتباطات V2V به خودروهای نزديک به‌هم اجازه می‌دهد تا در تبادلات بی‌سيم پويای داده‌های بی‌نام با يکديگر مشارکت کنند.

اين فناوری با ايجاد امکان تشخيص تهديدات بالقوه برای خودروها که از ناحيه خودروهای پيرامون يا خطرات جاده‌ای به وجود می‌آيند، از قابليت بهبودهای قابل توجهی در ايمنی برخوردار است و برای رانندگان توصيه‌هايی صادر می‌کند يا اقدامات پيشگيرانه‌ای را انجام می‌دهد تا از تصادفات جلوگيری شده و يا از شدت آنها کاسته شود. اين فناوری همچنين زيربنايی برای خودروهای بدون راننده است.

نظرات کميسيون، کار قبلی آن در زمينه خودروهای مرتبط در کارگاهی که درباره اينترنت اشياء در نوامبر سال 2013 برگزار کرده بود را برجسته می‌کند. در بخشی از اين کارگاه، مسائل امنيتی و حريم خصوصی مرتبط با فناوری خودروهای مرتبط بررسی شده است. اين کارگاه سه نگرانی کليدی که از افزايش ارتباطات خودرويی به وجود می‌آيند را مطرح کرده است: 1- نگرانی درباره توانايی فناوری خودروهای مرتبط برای رديابی دقيق موقعيت مکانی کاربران در طول زمان، 2- نگرانی در مورد استفاده از اطلاعات مربوط به عادات رانندگی برای تعيين حق بيمه و يا تعيين قيمت برای محصولات مرتبط با خودرو بدون اطلاع يا رضايت راننده، 3- نگرانی‌هايی راجع به امنيت در خودروهای مرتبط.

نظرات FTC از تلاش های NHTSA برای ملاحظه نکات مربوط به امنيت و حريم خصوصی، در حاليکه توسعه سياست‌های V2V را ادامه می‌دهد، حمايت می‌کند.

در يک اقدام توسعه‌ای مرتبط، کنگره نيز به موضوع حريم خصوصی خودروها توجه دارد. سناتور دموکرات نيويورک، چاک شومر، پيش نويس قانون (S. 2933) را معرفی کرده است که قرارگيری دستگاه رديابی GPS بر روی خودرو بدون رضايت صاحب آن را منع خواهد کرد. وی پس از اعلام اين خبر در ماه اکتبر که مشغول تهيه اين پيش‌نويس می‌باشد، آخرين نسخه آن را در 17 نوامبر 2014 ارائه نمود. هدف از اين قانون جلوگيری از ايجاد مزاحمت برای افراد از طريق ابزارهای GPS - به ويژه قربانيان خشونت‌های خانگی و ساير افراد آسيب پذير- است. اين قانون استثناهای خاصی را در منع استفاده از دستگاه‌های GPS بر روی خودروها شامل می‌شود که دربرگيرنده پيشنهاد حفاظت از ايمنی صاحب خودرو است. اين پيش نويس به کميته قضايی مجلس سنا ارجاع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.