| کد خبر: 259215 |

مشتریان لاماری دوباره جلوی شورای رقابت تجمع کردند

حواله‌ داران خودروی لاماری که یک هفته قبل در اعتراض به گران‌فروشی شرکت «آرین پارس موتور» جلوی وزارت صمت تجمع کرده بودند، امروز (دوشنبه) بار دیگر این بار با تجمع در برابر ساختمان شورای رقابت خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر قیمت این خودرو شدند.

تین نیوز

حواله داران خودروی لاماری که یک هفته قبل در اعتراض به گرانفروشی شرکت آرین پارس موتور جلوی وزارت صمت تجمع کرده بودند، امروز (دوشنبه) بار دیگر این بار با تجمع در برابر ساختمان شورای رقابت خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر قیمت این خودرو شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تجمع کنندگان عنوان کردند: این شرکت خلاف مصوبه ۵۴۳ تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ حق فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو قبل از تعیین قیمت توسط شورای رقابت را نداشته است و همه افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو اقدام به واریز وجه کرده اند از ترس تضییع نوبت و از دست رفتن شانس خرید خودرو در سامانه یکپارچه این مبلغ را پرداخت کرده اند.

۱- تعیین قیمت برای همه افرادی که که در سامانه یکپارچه خودرو از شرکت آرین پارس موتور خودروی لاماری را پیش از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان خریداری کرده اند.

۲- تعیین قیمت برای همه افرادی که در سامانه یکپارچه از شرکت آرین پارس موتور خودروی لاماری را بعد از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان خریداری کرده اند.

این افراد خواستار تعیین قیمت توسط شورای رقابت برای این دو بازه زمانی هستند و همچنین خواستار استرداد مازاد وجه دریافتی از شرکت آرین پارس موتور در اسرع وقت و بدون درگیر شدن در مراحل پیچیده قانونی هستند.

برپایه این گزارش، خریداران لاماری درحالی در مرحله نخست سامانه یکپارچه اقدام به خرید کرده بودند که آن زمان قیمت این محصول یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان بود. ۱۷ اردیبهشت امسال نیز که قیمت های جدید خودروهای مونتاژی از سوی این شورا اعلام شد، لاماری در فهرست جدید نبود که شورای رقابت دلیل آن را عدم دریافت اطلاعات کافی عنوان می کرد؛ این مساله منجر به بلاتکلیفی و سردرگمی خریداران و مشتریان شد.

در نهایت، شرکت آرین پارسموتور در اقدامی خودسرانه و بدون کسب مجوز از شورای رقابت، قیمت لاماری را ۱.۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و مشتریان نیز مجبور بودند برای تکمیل فرآیند خرید همه وجه مورد نظر شرکت را پرداخت کنند.

اکنون که شورای رقابت برای دومین بار قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرده، لاماری ۱.۲ میلیارد تومان قیمت خورده است و به همین دلیل خریداران این خودرو با تجمع مقابل وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار پیگیری شکایت خود شدند. معترضان معتقدند آرین پارس موتور از آنان نزدیک به ۴۶۲ میلیون تومان هزینه اضافه دریافت کرده و باید این مبلغ برگردانده شود.

در بیانیه این مشتریان معترض، از شرکت آرین پارس موتور به علت تدلیس و اجحاف در معامله شکایت شده و آنان خواستار جبران خسارتهای وارده و بازگرداندن وجه مازاد دریافتی توسط شرکت آرین پارس موتور شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.