| کد خبر: 248010 |

در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن عنوان شد:

◄ تولید انواع اتوبوس شهری در گروه خودرو سازی بهمن

گروه خودروسازی بهمن نشستی در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل برگزار کرد و در این نشست از محصولات جدید و گلایه هایش گفت.

تین نیوز

نشست خبری گروه خودروسازی بهمن ، عصر روز پنج شنبه 28 مهرماه در نمایشگاه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته برگزار شد. در این نشست که مدیران گروه بهمن حضور داشتند به معرفی محصولات جدید پرداختند و اقداماتی که سال جاری صورت گرفته است را توضیح دادند. به گفته بیوک علی مردالو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، این شرکت ظرفیت بسیارخوبی برای تولید اتوبوس های شهری دارد اما دولت از آن استقبال نمی کند. روز سه شنبه علی مرادلو به همراه دیگر مدیران گروه خودروسازی بهمن جلسه ای با نمایندگان مجلس داشتند و با آنها در رابطه با خرید اتوبوس های شهری از خودروسازان داخلی صحبت کرده اند. تالار پشتی، نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات نیز در این نشست حضور داشت. او معتقد است باید اتوبوس های شهری از خودروسازی های داخلی مانند گروه خودروسازی بهمن خریداری شود اما به جای آن اتوبوس های دست دوم از خارج از کشور وارد می شود.

نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری

تولید مینی ون

به گزارش تین نیوز ،  بیوک علی مردالو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن در این نشست گفت: از جدیدترین تولیدات ما مینی ون 1+8 نفره است.این ون ها برای جابجایی مسافران شهری بسیار مناسب است. مینی ون در واقع یک تاکسی بزرگ است.

او معتقد است که ون ها وسیله مناسبی برای حمل و نقل مسافران نبوده و به جای آن باید وسیله حمل و نقلی برای تردد مسافران مورد استفاده قرار بگیرد که مسافر بتواند در آن بایستد.

علی مرادلو تاکید کرد: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی به ما نمی گویند چه می خواهند. در رابطه با مینی ون نیز با تاکسی رانی مذاکره کرده و قراردادی با آنها منعقد کردیم. اکنون در دست تولید است.

نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری

تولیدات اتوبوس بین شهری

او افزود: در رابطه با حمل مسافر نیز، گروه خودروسازی اسنا در حال حاضر در حال تولید اتوبوس بوده و محصولات جدیدی را در دست تولید دارد. به عنوان مثال پروژه اتوبوس 18 متری از جمله محصولات در حال تولید اسنا است.

 

تولید فورس

علی مرادلو گفت: بهمن دیزل نیز تولیدات فورس را با قدرت تولید می کند و امسال وارد باز شده است. هر خودرویی مشکلی داشته باشد و وارد سیستم تعمیراتی شود بلافاصله در سطوح اجرایی متوجه مشکل شده ودر رفع آن می کوشند. از جمله محصولات ما کامیونت 6 تن تک کابین، 6 تن یک و نیم کابین و 8 تن یک و نیم کابین است. بدنه فورس نیز تولید داخلی است. کامیون امپاور نیز در حال تولید است با سیستم ای دی آر.

او افزود: تصور نمی کردیم امپاور تا این حد تقاضا داشته باشد. تاییدیه استاندارد و پلیس را نیز برای آن اخذ کرده ایم. میزان درخواست برای این کامیون بیش از میزان تولید است. محصولات فورس 8 تن و کامیون 18 تن نیز در دست تولید است. تولیدات وانت به قزوین منتقل شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن تاکید کرد: تولید پیکاپ نیز به بهمن دیزل منتقل شده و در این شرکت تولید می شوند. تولید شاسی ساز نیز در حال انجام است.

نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری

کسب مجوز حمل کالای خطرناک

سپس خضری، مدیرعامل بهمن دیزل گفت: مجوز حمل کالای خطرناک را کسب کرده ایم. مجور راهبر و شماره گذاری نیز کسب شده است. محصول وانت کاپرا در بهمن خودرو صورت می گیرد و ما آن را مونتاژ می کنیم.

او افزود: سه مدل محصول فورس شامل 6 تن، 6 تن خوابدار و 8 تن و نیم نیز در حال تولید است. حجم پروژه ها بسیار زیاد است و زیرساخت نیز با هدف افزایش ظرفیت تولید در حال تکمیل است. فورس 12 تن، کامیون باری 18 تن و 15 تن از جمله تولیدات جدید است.

خضری گفت: اکنون ما 1830 نفر نیروی انسانی داریم در صورتی که فروردین 1400 تنها 628 نفر نیرو داشتیم.

از مشکلات گروه خودروسازی بهمن این است که گواهی اسقاط خودرو صادر نشده و این مشکل هنوز وجود دارد. به گفته خضری، مشکل خواب خودروها در پارکینگ خودروسازی بهمن، حل نشده است.

 

جلسه با مجلس

علی مرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: سه شنبه با نمایندگان مجلس جلسه ای داشتیم و در رابطه خرید اتوبوس های شهری از خودروسازی های داخلی صحبت کردیم. همچنین به نمایندگان در رابطه با چند هزار کامیونی که در پارکینگ خودروسازی خاک می خورند گفتیم.

 

تولید اتوبوس در اسنا

هاشمی، مدیر شرکت اسنا گفت: اسنا در سال های گذشته فعال بوده اما اکنون فعالیت این شرکت بسیار افزایش یافته است. تولیدات اتوبوس از جمله فعالیت های این شرکت است. اتوبوس های شهری با رنگ های مختلف در انواع بی آر تی، آکاردئونی و دیگر مدل ها در حال تولید است. اتوبوس هایی با قابلیت حمل و نقل 180 مسافر از دیگر تولیدات این شرکت است.

او افزود: مشتری ما شهرداری ها یا سازمان شهرداری و بهیاری وزارت کشور است. البته اتوبوس کالایی است که اول باید خریداری شده و سپس تولید شود. آقای چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در این نمایشگاه به بازدید از غرفه ما آمد و گفت چرا در تولید اتوبوس عقب هستید. از زمانی که این تیم شهرداری و شورای شهر برروی کار آمده بارها به آنها نامه نوشتیم و برای تولید اتوبوس های شهری اعلام آمادگی کردیم.

 

افزایش آمار تولید

حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتور در ادامه گفت: در 6 ماه نخست امسال، آمار تولیداتمان برابر با میزان تولید در سال گذشته بود. برنامه ما مبنی بر آن است که امسال آما را به 2.5 برابر سال گذشته برسانیم.

 

افزایش 3 برابری نیروی انسانی 

موسوی، مدیر ایران دوچرخ در ادامه این نشست گفت: نیروی انسانی ما در سال جاری 3 برابر شده است. ما اولین تولید کننده موتورهای برقی در سه مدل مختلف هستیم.

او افزود: فروشگاهی جدید در خیابان جنت آباد تهران افتتاح کرده ایم. تعمیرگاه ها نیز در حال گسترش هستند. با اینهمه مشکلاتی همچنان وجود دارد. قیمت گواهی اسقاط در سال گذشته 3 میلیون تومان بود و امسال به 18 میلیون تومان رسیده است.

 

نیروی انسانی از 2 هزار نفر به 6 هزار و 500 نفر رسید

علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: اوایل 1400 ما حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون 6 هزار و 500 نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین 22 سال است و همه جوان هستند.

 

وزارت راه باید همکاری کند

تالار پشتی، نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: وزارت راه و شهرسازی با خودروسازی های داخلی همکاری نمی کند. هر بار می گویند 80 هزار تا 120 هزار اتوبوس شهری نیاز دارند اما اقدامی عملی برای آن انجام نمی دهند.

او افزود: گروه خودروسازی بهمن بسیار خوب فعالیت می کند. چابک و به روز است. دولت باید مصرف کننده باشد و از خودروسازی ها حمایت کند. اقدام مهم در این زمینه عقد قرارداد تضمینی خرید بلند مدت اتوبوس های شهری از خودروسازی هاست. این قراردادها باید 8 تا ده ساله باشند. به جای آن دولت اتوبوس دست دوم وارد می کند.

 

شهرداری همکاری نمی کند

علی مرادلو گفت: دو قرارداد بلند مدت دوساله برای تولید اتوبوس های شهری داریم. یکی از آنها برای تولید صد دستگاه اتوبوس است. با مشهد نیز قرارداد تولید 200 دستگاه را منعقد کرده ایم. اما شهرداری تهران اوایل شهریور ماه به ما گفت 300 دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه می خواهیم. در صورتی که تولید این میزان اتوبوس حداقل یک سال زمان می خواهد.

او افزود: شهرداری تهران نیز مانند دیگر شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.