| کد خبر: 164017 |

نیره پیروزبخت:

◄ استانداردهای خودرویی در زمان مقرر اجرا می‌شوند

رئیس سازمان ملی استاندارد خودروهایی مانند پراید و پژو 405 را خودروهایی دانست که باید تولیدشان متوقف شود و استانداردسازی این خودروها را اقتصادی ندانست.

تین نیوز

استانداردسازی خودروهای داخلی به دلیل برخوردهای غیرمعقول در دوره‌های قبل و حمایت از صنعت خودرو حتی در برابر استانداردها با دشواری‌هایی مواجه است. اما خوشبختانه این‌بار رئیس دولت، وزیر صنعت و سازمان ملی استاندارد همگی دست در دست هم قصد دارند تا استانداردهای روز جهان را به صنعت خودرو بیاورند.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، مهم‌ترین دلیل سخت‌گیری این سازمان را درباره استانداردهای خودرویی را مطالبه مشتریان و افکار عمومی از صنعت خودرو می‌داند و می‌افزاید: معتقدم که اگر به کیفیت به‌عنوان یک موضوع بنیادی، نگاه کنیم، باوجوداینکه این مسئله (افزایش کیفیت) هزینه‌بر است، نه‌تنها زیان نخواهیم کرد، بلکه در درازمدت منتفع نیز خواهیم شد.

پیروزبخت افزود: در خودروسازی اگر توجهی ویژه به کیفیت داشته باشیم و پلت‌فرم‌ها و تکنولوژی‌های جدید را به کار ببریم، در درازمدت مشتریان سود می‌برند و از خودرو ایرانی استقبال بیشتری خواهند کرد. برای آنکه از قافله جهانی عقب نمانیم، باید به‌صورت فاز به فاز، سطح کیفی و تکنولوژی را در خودروسازی بالا ببریم تا خیلی از دنیا عقب نیفتیم.

به گفته پیروزبخت رئیس‌جمهور از استانداردهای خودرویی حمایت می‌کند و خواستار بهبود شرایط محصولات این صنعت است.

او اعتراضات خودروسازان را ریشه‌دار در گذشته دانست و تصریح کرد: اعتراض خودروسازان باید در وهله اول به خودشان باشد، چون در جلسه مربوط به تعیین استانداردهای جدید و زمان‌بندی اجرای آن‌ها حضور داشتند و این موضوع با هماهنگی آن‌ها تصویب شد. ما می‌توانیم صورت‌جلسه مربوطه را با امضای خودروسازان، به همه بدهیم.

پیروزبخت درباره خودروهایی که نتوانند در مهلت تعیین‌شده استانداردهای جدید را پاس کنند گفت: در زمان مقرر تولید خودروهایی که نتوانند استانداردها را پاس کنند باید متوقف شود. خودروهایی را که تا اول تیرماه امسال هم نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند، تولیدشان متوقف خواهد شد.

او با تأکید بر قدرت اجرایی این سازمان افزود: اگر سازمان ملی استاندارد کوچک‌ترین ایرادی را در خودروها ببیند، به پلیس راهور نامه‌نگاری می‌کند و آن‌ها نیز شماره‌گذاری خودروهای مربوطه را متوقف خواهند کرد.

پیروزبخت با تکذیب مذاکره وزیر صنعت با سازمان ملی استاندارد درباره استانداردهای جدید خودرویی گفت: در حال برنامه‌ریزی با وزارت صنعت در مورد ناوگان فرسوده هستیم که مورد تأکید آقای روحانی هم هست. در واقع قصد داریم برای استاندارد خودروهای جایگزین در ناوگان فرسوده کشور، برنامه‌ریزی کنیم و این موضوع ارتباطی با اجرای استانداردهای ۸۵گانه ندارد؛ بنابراین ما اصلاً قرار نیست مذاکره‌ای درباره تغییر زمان‌بندی اجرای استانداردهای ۸۵گانه داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد خودروهایی مانند پراید و پژو 405 را خودروهایی دانست که باید تولیدشان متوقف شود و استانداردسازی این خودروها را اقتصادی ندانست.

این دو خودرو با تغییراتی بسیار کوچک حدود ربع قرن در خط تولید دو خودروساز بزرگ و دولتی ایران بوده‌اند و بخش بزرگی از ناوگان شخصی و تاکسی کشور را تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.