| کد خبر: 158720 |

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا:

◄ خودروسازان مسیر جدیدی را انتخاب کرده‌اند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، باحضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از سالن های آزمایشگاهی و تحقیقاتی این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان برنامه طراحی محصولات جدید و برنامه توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت.

تین نیوز

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، باحضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از سالن های آزمایشگاهی و تحقیقاتی این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان برنامه طراحی محصولات جدید و برنامه توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، سورنا ستاری، با بیان این مطلب که «خودروسازان در چند سال اخیر از رویکرد سابق خود در زمینه مونتاژکاری فاصله گرفته و در حال استفاده از دانش و فناوری روز جهانی هستند»، گفت: صنعت خودروسازی کشور مصمم به حرکت در یک مسیر تازه است که این امر می‌تواند منجر به دستیابی دانش روز شود.

ستاری در ادامه بازدید خود از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، گفت: با توجه به این‌که کسب و کار جدیدی با حضور جوانان در قالب شرکت‌های دانش بنیان و با استفاده از فنآوری‌های روز دنیا در حال شکل گیری است، لذا ضرورت دارد که شرکت‌های بزرگ در این مسیر ورود و حرکت کنند و گروه خودروسازی سایپا نیز باید در توسعه محصول و روش‌های فروش از فنآوری‌های روز نظیر استارت آپ‌ها  بهره بگیرد.
 
وی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا در خصوص توسعه فنآوری‌ها در صنعت خودرو همکاری لازم را با صنعت خودرو سازی کشور داشته باشد .
 
ستاری با تاکید بر این‌که امروز دانشگاه، محور تحولات و فن وری‌های نوین است، گفت: صنعت خودرو نیازمند جریان نوآور و خلاق است که خوشبختانه در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا شاهد رشد و پیشرفت در این موضوع هستیم.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: آن چیزی که برای سایپا حیاتی است، فعالیت‌هایی است که در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا در حال شکل گیری است.
 
وی افزود: باید حضور استارت آپ‌ها در صنعت خودرو گسترش یابد و گروه خودرو سازی سایپا می تواند با تجدید نظر در سیاست های گذشته در خصوص طرح های توسعه محصول از بستر استارت آپ ها بهره مند شود.
 
ستاری تصریح کرد: در صنعت خودرو برای بومی‌سازی تکنولوژی‌های طراحی و ساخت باید استراتژی معینی داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر دانش فنی روز دنیا، برنامه و استراتژی مشخصی در خودروسازان داخلی مستقر کنیم.
 
وی در خصوص خودروهای برقی نیز، گفت: در این زمینه صنعت خودرو می تواند از فنآوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان کمک بگیرد.
 
ستاری اظهارکرد: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از صنایع پیشرو در مسیر استفاده از دانش روز است و بر همین اساس ما خود را مصمم به پشتیبانی از صنعت خودروسازی کشور می‌دانیم.

 در پایان این برنامه، از خودرو ساینا برقی سایپا که در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا تولید شده است، بازدیدی انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.