| کد خبر: 156973 |

◄ چرا خودروی وارداتی گران شد؟

وضعیت امروز بازار خودرو یادآور سال‌های 90 و 91، زمانی است که دلار به ناگاه از هزار به سه هزار تومان افزایش قیمت یافت است، زمانی که فروش خودرو تنها زمانی ممکن می‌شد که ابتدا فروشنده قیمت را از بازار گرفته و پس از آن به خریدار اعلام می‌کرد.

تین نیوز

با بسته شدن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو، پس از حاکم شدن رکود اولیه به بازار خودروهای وارداتی، در روزهای اخیر قیمت خودروهای وارداتی با رشدی تصاعدی در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور در این‌باره، اظهار کرد: دلیل اصلی نوسانات اخیر در بازار خودروهای وارداتی کشور تنها تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در پی آن ثبت سفارش خودروها برای ورود به کشور بسته شد.

سعید موتمنی با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی تا 200 میلیون تومان بسته به قیمت پایه آن، تصریح کرد: این یک اصل اقتصادی است که با کاهش عرضه نوع خاصی از کالا در بازار، قطعاً واسطه‌گری آن افزایش پیدا کرده و باراز سیاه بر آن حاکم می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور، افزود: با کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نیاز مردم، علاوه بر ایجاد بازار سیاه دلالی نیز رو به تزاید خواهد گذاشت که ادامه آن مطلوب نیست.

سعید

به گزارش تین‌نیوز، فعالان بازار خودروهای وارداتی معتقدند افزایش قیمت خودروهای وارداتی می‌تواند به دلیل به پایان رسیدن ورود قطعی خودروهایی که پیش از این وارد کشور شده بوده و علت دیگر آن اعلام  وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر «مدیریت منابع ارزی» و بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو  باشد.

اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در بسته نگه داشتن سامانه ثبت سفارش خودرو به کشور دو پیآمد جدی به همراه دارد که قطعاً این وزارتخانه و متولیان آن به خوبی به آنها واقف هستند، در وهله نخست گران شدن محصولات بدون کیفیت داخلی و دیگر کاهش درآمد پیش بینی شده گمرک از محل واردات خودرو است که قطعا جبران آن از منابع دولتی ممکن نخواهد شد.

یکی از نمونه‌های بارز افزایش بی‌قاعده خودرو که بیش از همه خودنمائی می‌کند قیمت خودروی B.M.W  730 مدل 2017 فول است که در یک ماه گذشته با رشدی خیره کننده از قیمت 780 میلیون تومانی، به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.