| کد خبر: 155620 |

◄ چگونه یک ایران‌خودرویی، مدیرعامل سایپا شد؟

مدتی بود که زمزمه تغییرات در بدنه مدیریتی خودروسازان به گوش می‌رسید اما درست به فاصله زمانی چند روز پس از حضور شریعتمداری در سایپا به منظور رونمائی از خودروسواری کوئیک، کسی گمان نمی‌کرد وی استارت تغییرات را در این گروه خودروسازی بزند.

تین نیوز

مدتی بود که زمزمه تغییرات در بدنه مدیریتی خودروسازان به گوش می‌رسید اما درست به فاصله زمانی چند روز پس از حضور شریعتمداری در سایپا به منظور رونمائی از خودروسواری کوئیک، کسی گمان نمی‌کرد وی استارت تغییرات را در این گروه خودروسازی بزند.

مهدی جمالی دو سال و اندی پیش در حالی سکان‌داری گروه خودروسازی سایپا را عهده‌دار شد که  کیفیت خودروهای سایپا هم بر اساس اعلام شورای رقابت چندان مساعد نبوده به شکلی که رضا شیوا رئیس این شورا نیز اعلام کرده بود که سایپا به دلیل افت کیفیت برخی از خودروهای خود مانند پراید جریمه خواهد شد که البته هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، از آغازین روزهای ورود روحانی به پاستور، وی به تیم مدیریتی دو خودروساز بزرگ کشور خوش‌بین نبود اما به هر دلیلی در دور اول نمی‌توانست و یا نمی‌خواست که تن به این ریسک بزرگ داده و یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی و اشتغال‌زایی دولت خود را متزلزل کند.

روز گذشته مدیرعامل سایپا تغییر کرد و به این ترتیب جمالی رفت و محسن قاسم‌جهرودی با حکم وزیرصنعت، معدن و تجارت جایگزین مهدی او در گروه سایپا شد تا بعد از دو سال و اندی مدیرعامل سایپا تغییر کند. وی به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد تا آغازگر تصمیمات مدیریتی محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در بدنه صنعت خودرو باشد.از سوابق کاری جهرودی می توان به حضور در شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران‌خودرو و شرکت سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو اشاره کرد.

این اتفاق در آستانه برگزاری نمایشگاه خودرو در محل شهر آفتاب که قرار است در آذرماه میزبان شرکت‌های داخلی و خارجی خودرو باشد می‌تواند کمی تامل‌برانگیز باشد زیرا، تغییر مدیریت تحولاتی را در هر دستگاهی باعث می‌شود که خودروسازان از آن مستثنی نیستند.

در عین حال شنیده می‌شود در جلسه‌ای که شنبه شب گذشته در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده علاوه بر تغییر مدیرعامل گروه صنعتی سایپا و برخی از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شده که یکی از آنها، تصمیم‌گیری برای معاونان وزارت صنعت و تجارت و همچنین آینده مدیریت در ایران‌خودرو است. «دنیای اقتصاد» در این باره گزارش داده که  طبق تصمیمات ماخوذه محسن صالحی نیا به‌عنوان معاون صنایع وزیر در سمت خود ابقا خواهد شد و منصور معظمی نیز که هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این شرکت مشغول به کار است نیز در سمت خود باقی بماند. هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز که در دولت یازدهم جانشین جواد نجم‌الدین شد و از ابتدای دولت دوازدهم نیز شایعاتی پیرامون تغییر وی به گوش می‌رسید، طبق رای‌گیری شنبه شب گذشته در سمت خود ابقا شده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.