اعلام جزئیات کیفی خودروها حق مشتریان است
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ما همواره میگوییم که دانستن حق مردم است؛ بنابراین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید بهطور کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد.
به گزارش دنیای اقتصاد، امیرحسن کاکایی در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارشهای ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: در دنیا نهادهای مستقلی وجود دارند که کیفیت خودروهای در حال تولید را ارزیابی کرده و نتایج را در اختیار شهروندان قرار میدهند.
وی با بیان اینکه در ایران نیز باید یک نهاد مستقل برای ارزیابی کیفیت کالا و خدمات ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کار ارزیابی خودروهای داخلی را انجام میدهد، اما مشکلی که وجود دارد این است که این شرکت مستقل نبوده و هزینههای آن در قرارداد با خودروسازان تامین میشود.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: وقتی هزینههای یک شرکت بازرسی از سوی شرکتهایی که مورد بازرسی قرار میگیرند تامین شود، خود به خود راه اعمال نفوذ برای این شرکتها و بروز اتفاقاتی چون سانسور گزارشهای ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باز میشود.
وی افزود: بنابراین این وضعیت باید اصلاح شده و نهادی وظیفه بازرسی از کیفیت کالا و خدمات از جمله خودرو را بر عهده بگیرد که بهطور کامل مستقل بوده و از نظر مالی وابسته به شرکتها نباشد.
کاکایی با بیان اینکه تا آن زمان همین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید بهصورت کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: سانسور و حذف نمرات منفی خودروهای داخلی از گزارشهای ارزیابی کیفی این محصولات نقض حقوق مصرفکنندگان بوده و باید جبران شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.