| کد خبر: 127812 |

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان عنوان کرد:

◄ بعید به نظر می‌رسد در صنعت خودرو تحریم جدیدی اعمال شود

تین‌نیوز| عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از روند عادی تولید در دو گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا نجفی منش با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: در پی آتش‌سوزی در شرکت قطعه‌سازی کروز، خوشبختانه مشکلی در تامین قطعات به منظور ادامه ساخت خودرو در دو گروه بزرگ خودروسازی کشور به‌وجود نیامده است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: در آتش‌سوزی چند روز گذشته تولیدکننده قطعات کامپیوتری کروز، به سالن‌های تولید خسارتی وارد نشده تنها بخش دپوی مواد اولیه با حریق مواجه شده که تامین مواد آن از ساعات اولیه پس از مهار آتش شروع شده است.

نجفی‌منش با بیان این مطلب که «شرکت قطعه‌سازی کروز تامین کننده قطعات الکترونیکی خودروهای تولید داخل کشور است»، افزود: در این حادثه خوشبختانه به تجهیزات و ماشین‌آلات ساخت قطعات و سالن‌های اصلی شرکت خسارتی وارد نشده و کار تولید کماکان ادامه دارد.

عضو هیات مدیره قطعه‌سازان با تاکید بر این مهم که تولید روزانه 2000 دستگاه خودرو در دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو طبق روال قبلی ادامه دارد، ابراز داشت: قطعه‌سازان به دلیل آتش‌سوزی در شرکت کروز با هیچ مشکل روبه‌رو نشدند و با تامین مواد اولیه که در حریق از بین رفت به‌طور قطع اندک فشاری که بر بخش‌های دیگر این شرکت وارد شد نیز برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی ساخت یک میلیون و پانصد هزار خودرو تا پایان سال، گفت: شرکت‌هایی که پس از برجام به منظور همکاری در ساخت خودرو با طرف‌های ایرانی اقدام به انعقاد قرارداد کردند به زودی وارد ایران شده و کار تولید خودرو در ایران را آغاز خواهند کرد.

نجفی‌منش اعمال تحریم جدیدی را برای بخش خودرو متصور ندانست و گفت: ایران حتی پس از توافق برجام نیز با خودرو و قطعه‌سازان آمریکائی قرار داد همکاری امضآئ نکرده که با تهدیدهای اخیر این کشور دچار مشکل و یا نقص شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در پایان با بعید دانستن اعمال تحریم جدید بر صنعت خودرو ایران، خاطرنشان کرد: بعید به نظر می‌رسد در صنعت خودرو تحریم جدیدی اعمال شود زیرا، خودروسازان کشور به صورت مستقیم با آمریکا وارد همکاری نشده و کشورهایی چون ژاپن و فرانسه علاقمند به همکاری با ایران هستند که در این مسیر قراردادهائی نیز میان ایران و کشورهای یاد شده منعقد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.