| کد خبر: 120394 |

◄ واردکنندگان به جای مشتری به انباشت سرمایه خود فکر می‌کنند

تین‌نیوز| یک کارشناش خودرو از این‌که باید بستر واردات خودروهای که امکان ساخت آنها در داخل وجود ندارد را در کشور فراهم کرد، خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ساسان قربانی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: واردات خودروهای گران‌قیمت و خاص مبتنی بر نظام تعرفه‌ای مشخص به کشور ضمن پاسخگویی به نیاز بخشی از جامعه بدون‌شک در رونق تولید ملی بسیار نقش آفرین خواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اغلب واردکنندگان به‌جای جلب رضایت مشتریان تنها به انباشت سرمایه خود می‌اندیشند و لذا، اکثر خودروهای وارداتی به همین جهت با مشکل در دوره استفاده خریداران داخلی خود مواجه هستند.
 
قربانی با بیان این‌که «برای پاسخگویی به خواسته‌های منطقی مردم و بهره‌مندی آنها از خودروهای با کیفیت، متنوع و قیمت مناسب باید خودروهای دارای تکنولوژی روز جهان را به کشور وارد کرد»، افزود: تولید خودروهای روز دنیا در ایران با همان سطح کیفیت و استاندارد مستلزم بهره‌گیری از تکنولوژی روز، دانش‌فنی لازم و در نهایت انتخاب شرکای تجاری قابل اعتماد و اتکا در عرصه بین‌المللی است.
 
کارشناس خودرو کشور با تاکید بر این اصل مهم که تولید اشتغال، پاسخگویی به نیازها و سلایق مردم، واگذار نکردن آسان بازار داخلی به تولیدکنندگان خارجی از جمله مزایای این مدل جهت‌گیری در کشور است، ابرازداشت: حرکت درست در جهت چنین استراتژی اصولی علاوه بر امکان تولیدات متنوع و با کیفیت در کشور، موجبات حفظ و بالندگی صنعت خودروسازی داخلی را در مملکت به‌خوبی فراهم خواهد کرد.
 
وی در ادامه با بیان این‌که «در حال حاضر وزارت‌صنعت، معدن و تجارت به دنبال توسعه تولید خودروهای گران‌قیمت در کشور است»، اظهارداشت: واردات خودرو نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است چون بازاری که در ایران وجود دارد این بازار به‌صورت دقیق از بیرون مرزها پایش می‌شود و صنعت‌خودرو و قطعه‌سازی ایران هرچند با استانداردهای مطلوب جهانی فاصله زیادی دارد اما، طی سالیان اخیر حرکت‌های رو به رشدی را تجربه کرده و همان‌گونه که دیده می‌شود درخواست صادرات از این بخش افزایش یافته است.

قربانی با ضمن یادآوری این موضوع که نباید از ظرفیت صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران غافل بود، خاطرنشان کرد: صنعت‌ خودرو موتور محرک دیگر صنایع است و در اشتغال‌زائی، تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی و مواردی از این دست بسیار نقش آفرین است، کیفیت خوب، قیمت رقابتی، خدمات پس از فروش مناسب از جمله خواسته‌های معقول و عقلایی مردم از تولید کنندگان داخلی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو در پایان با تاکید بر این‌که بازار داخلی نباید به‌راحتی در اختیار محصولات خوب و بد تولیدکنندگان خارجی قرار بگیرد، افزود: تولیدکنندگان داخلی باید به مطالبات منطقی مصرف‌کنندگان پاسخ مثبت داده و به خواست وسلایق آنها احترام بگذارند.
 
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.