| کد خبر: 20117 |

توسعه حمل و نقل برون شهری خراسان رضوی مدنظر هیئت دولت باشد

تین نیوز | نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه هیئت دولت به خطوط حمل و نقل برون شهری خراسان رضوی شد و گفت: با توجه به افزایش پروازهای داخلی و خارجی به مشهد فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد با بحران روبه رو است.
 
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار کرد: با توجه به ورود خیل عظیم زائر به کلان شهرمشهد خطوط حمل و نقل برون شهری این شهر مورد توجه مسئولان عالی رتبه کشور قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار توجه هیئت دولت به خطوط حمل و نقل برون شهری خراسان رضوی شد و گفت: با توجه به افزایش پروازهای داخلی و خارجی به مشهد فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد با بحران روبه رو است.
 
وی یکی دیگر از مصوبات مغفول مانده استان را پروژه حرم تا حرم عنوان کرد و گفت: قطار سریع السیر مشهد- تهران، مسئله آب شرب مشهد، افزایش تعداد مراکز بهداشتی و درمانی از جمله انتظارات نمایندگان خراسان رضوی از هیئت دولت است.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار اهتمام هیات دولت به ناوگان حمل و نقل درون شهری مشهد شد و گفت: شبکه حمل و نقل درون شهری مشهد از مسائل جدی این کلان شهر مذهبی است.
 
وی با تاکید بر اینکه هیئت دولت تدبیر ویژه‌ای برای خراسان رضوی داشته باشند چرا که هشت درصد از وسعت کشور به  خراسان رضوی اختصاص دارد، افزود: مشهد سالانه میزبان 25 میلیون زائر است بنابراین مسائل و مشکلات این شهرمورد اهتمام  هیات دولت باشد.
 
پژمانفر همچنین به اعتبار اندک خراسان رضوی از مجموع اعتبارات کشور اشاره وخاطرنشان کرد: اختصاص تنها 6 درصد از اعتبارات کل کشور ظلم به مشهد و این استان است.
 
وی یکی دیگر از معضلات شهر مشهد را مسئله حاشیه نشینی دانست و گفت: امید است هیئت دولت نگاه ویژه برای برطرف کردن معضل حاشیه نشینی شهر مشهد داشته باشد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میانگین حاشیه نشینی در کشور بین 12 تا 15 درصد است اما میانگین حاشیه نشینی در مشهد بالای 30 درصد است و براساس این آمار وضعیت مشهد در این رابطه نگران کننده و بحرانی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.