| کد خبر: 168575 |

◄ صدور روادید تمام الکترونیک در فرودگاه مشهد

ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه مشهد سه برابر می‌شود.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، پروژه صدور روادید تمام الکترونیک جمهوری اسلامی ایران جهت اتباع خارجی در فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از 74 هزار پرواز در فرودگاه مشهد انجام می‌شود و حدود 11 میلیون مسافر اعزام و پذیرش می‌شوند. از این تعداد، 11 هزار پرواز مربوط به پروازهای خارجی است که طی آن حدود یک‌میلیون و 600 هزار مسافر خارجی از این فرودگاه اعزام و پذیرش می‌شوند.

محمدباقر قاسم‌زاده، با اشاره به طرح تفکیک ترمینال‌های خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزود: با تفکیک و راه‌اندازی ترمینال پروازهای ورودی خارجی و ترمینال پروازهای خروجی خارجی، 10هزار مترمربع به فضای ترمینال‌های خارجی افزوده شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در ادامه در مورد راه‌اندازی پروژه صدور روادید تمام الکترونیک جمهوری اسلامی ایران جهت اتباع خارجی در فرودگاه مشهد گفت: با این اقدام ارزشمند و نوین ازاین‌پس شاهد سهولت در اخذ روادید به‌صورت الکترونیکی برای مسافران و زائران خارجی هستیم و بدون شک با اجرای اصولی و حمایت‌های لازم از این پروژه ملی، ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

همچنین معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در این مراسم عنوان کرد: با بهره‌گیری از این پروژه درزمینه جذب گردشگر پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت و با این تحول اساسی در مقوله صدور روادید، اتباع 180 کشور از سراسر دنیا با سهولت و به‌صورت الکترونیکی از وزارت امور خارجه درخواست روادید می‌کنند و مشتاقان زیارت امام رضا با استفاده از قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران سفری امن و آسوده به مشهد مقدس خواهند داشت.

علی‌رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در سخنانی با اشاره به پیشتاز بودن کشور در عرصه فناوری‌های نوین ازجمله بهره‌گیری از طرح صدور تمام الکترونیک روادید گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات جدید و مدرن باعث قدرتمندی دولت الکترونیک شده است و مسافران و زائرانی که قصد سفر به مشهد مقدس دارند از هر نقطه از دنیا می‌توانند بدون مراجعه حضوری و تنها به‌صورت الکترونیکی درخواست روادید کنند.

به گفته رشیدیان، این مهم به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی کشور و فرودگاه‌ها کمک بسزایی خواهد کرد و رفاه و آسایش زائران و گردشگران متقاضی ورود به کشور را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.