| کد خبر: 148252 |

آغاز بازسازی مرز دوغارون از اواخر شهریور

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی از مرمت و بازسازی مرز دوغارون که مسیر طرد اتباع خارجی غیرمجاز است از تاریخ 29 شهریور امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی از مرمت و بازسازی مرز دوغارون که مسیر طرد اتباع خارجی غیرمجاز است از تاریخ 29 شهریور امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد عجمی در نشست خبری که امروز دوم مهرماه پیرامون بازسازی مرز دوغارون برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در اسفند سال گذشته در منطقه دوغارون، مرز مشترک ایران و افغانستان که مسیر عبور اتباع غیرمجاز افغان است، تخریب شد و این تخریب به حدی بود که عبور خودرو یا حتی گاری حمل وسایل نقلیه نیز امکان‌پذیر نبود، از تاریخ 29 شهریورماه مرمت و بازسازی اولیه مرز دوغارون آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در طی هفت ماه گذشته اتباع خارجی غیرمجاز از اقصا نقاط ایران به سیستان و بلوچستان و از این استان به شهر هیرمند و مرز میلک می‌رفتند که آن مسیر مشکل و هزینه‌بر بود و خوشبختانه با باز شدن مرز دوغارون صرفه‌جویی در وقت و هزینه شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی عنوان کرد: از آنجایی که در شش ماهه اول سال 96 مرز دوغارون بسته شد و کسی امکان عبور نداشت، آمار دقیقی از خروج اتباع در دست نداریم اما در شش ماهه اول سال 95 حدود 200 هزار نفر تبعه افغانستانی غیرمجاز به کشور افغانستان طرد شدند.

عجمی با اعلام اینکه شش هزار دانشجو در استان از اتباع خارجی در دانشگاه‌ها و مراکز عالی علمی- آموزشی در حال تحصیل هستند، ادامه داد: از بین مراجعه‌کنندگان برای ثبت‌نام در مدارس، هیچ دانش‌آموزشی به خاطر نداشتن مدرک اعتباری از تحصیل باز نمانده‌ است مگر اینکه خود شخص پیگیر نباشد، همچنین هیچ وجهی بابت شهریه از اتباع دارای مدرک و حتی افرادی که مدرکی ندارند، گرفته نمی‌شود و اگر شکایتی در این خصوص وجود دارد باید به آموزش و پرورش مراجعه شود.

وی در خصوص ثبت‌نام اتباع خارجی در عتبات عالیات افزود: در سال 95 برای اولین بار شمار زیادی از اتباع خارجی متقاضی تشرف به عتبات عالیات بودند و 225 هزار نفر ثبت‌نام و به کشور عراق سفر کردند. همچنین 20 تا 31 شهریورماه 96 در دفاتر وکالت پیش‌ثبت‌نام اتباع برای شرکت در ایام اربعین انجام شد که 19 هزار و 804 نفر ثبت‌نام کردند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی در خصوص طرح سرشماری اتباع خارجی فاقد مدرک اعتباری در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در استان خراسان مانند سایر استان‌ها این طرح در دو مرحله اجرا شده است. مرحله اول از یک بهمن 95 تا 31 مرداد 96 ادامه داشت و 61 هزار نفر از افراد فاقد مدرک در این مرحله سرشماری شدند. مرحله دوم این سرشماری از تاریخ 18 مرداد تا 30 مردادماه 96 بود که در این دو مرحله اتباع دو کشور عراق و افغانستان مورد سرشماری قرار گرفتند و مجموع اتباع غیرمجاز در دو مرحله 74 هزار و 490 نفر بودند.

وی با اشاره به اینکه کارت آمایش که اعتبار آن تا 31 شهریور 96 بود تا 31 آذرماه تمدید شد، ادامه داد: براساس بخش‌نامه کشور تا سه ماه آینده مهلت این کارت‌ها تمدید شد و هزینه‌ پرداختی مربوط به کارت‌ها هنوز مشخص نیست اما در سال گذشته برای سرپرست خانوار مبلغ 120 هزار تومان برای یک سال و بقیه اعضای خانواده به ازای هر نفر 30 هزار تومان افزوده شد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.