| کد خبر: 134437 |

اتصال خطوط یک و دو قطارشهری مشهد تا اواخر مرداد

تا اواخر مردادماه سال جاری خطوط یک و دو قطار شهری مشهد با بهره بردای از ایستگاه شریعتی به یکدیگر متصل می شوند

تین نیوز

شهردار مشهد گفت: تا اواخر مردادماه سال جاری خطوط یک و دو قطار شهری مشهد با بهره بردای از ایستگاه شریعتی به یکدیگر متصل می شوند.

 

به گزارش شهر فردا، سید صولت مرتضوی در مراسم جشن میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) که در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به همت متخصصان و کارشناسان داخلی پروژه قطارشهری مشهد با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های خطوط ۲ و ۳ قطارشهری مشهد افزود: فاز نخست خط ۲ قطار شهری در اواخر سال گذشته با حضور پرشور مردم به بهره برداری رسید و هم اکنون در حال سرویس دهی به زائران قرار دارد.

 

شهردار مشهد ادامه داد: دیگر ایستگاه های خط ۲ نیز یکی پس از دیگری در موعد مقرر خود به بهره برداری خواهد رسید تا زمینه سرویس دهی ویژه به زائران و مجاوران بارگاه رضوی فراهم شود.

 

وی از اتصال خطوط ۱ و ۲ قطار شهری در اواخر مرداد ماه امسال خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای خطوط مترو اعم از ریل، سامانه های سیگنالینگ و پله های برقی خریداری و انبار شده است و از این حیث هیچ مشکلی نداریم.

 

مرتضوی با اشاره به عبور دستگاه مکانیزه حفار تونل خط ۳ از زیر خط ۲ در میدان شهدا عنوان کرد: این پروژه در دو جبهه میدان فردوسی به سمت میدان جانباز و همچنین میدان فردوسی به سمت میدان شهدا و حرم مطهر رضوی با دقت فنی بسیار بالا در حال انجام است.

 

وی گفت: با وجود حساسیت های مهندسی و دشواری های موجود در حفاری خط سوم قطارشهری مشهد، تاکنون دستگاه حفار خوشبختانه هیچ گونه انحرافی از مسیر پیش بینی شده نداشته است.

 

شهردار مشهد درباره تاخیر در مونتاژ قطارهای خط ۲ قطارشهری توسط شرکت واگن سازی تهران نیز گفت: تاخیر در اجرای هر گونه طرحی، امری بدیهی و طبیعی است اما این تاخیر به هیچ وجه معنادار نیست.

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی شهر فردا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.