| کد خبر: 134221 |

اتمام حفاری چهار هزار و 394 متر از تونل خط سه قطارشهری مشهد

حفاری چهار هزار و 394 متر از تونل 28 هزار و 500 متری خط سه قطار شهری مشهد به پایان رسید

تین نیوز

حفاری چهار هزار و 394 متر از تونل 28 هزار و 500 متری خط سه قطار شهری مشهد به پایان رسید

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: خط سوم قطارشهری مشهد با 24 ایستگاه منطقه الهیه را به شهرک ابوذر این شهر متصل می کند.

 

کیانوش کیامرز با بیان اینکه عملیات حفاری خط سوم اواخر فروردین پارسال آغاز شد، افزود: عملیات حفاری با 2 دستگاه حفار تی.بی.ام در حال انجام است و تا کنون سه هزار و 574 متر از مسیر شرقی این خط از میدان فردوسی به سمت پایانه مسافربری و 820 متر در مسیر غربی از میدان فردوسی به سمت قاسم آباد حفاری شده است .

 

کیامرز با اشاره به بهره برداری ایستگاه مفتح خط دوم قطارشهری مشهد همزمان با عید سعید فطر، ادامه داد: هم اکنون شش ایستگاه از 13 ایستگاه این خط از بلوار طبرسی تا میدان شهدا وارد مدار شده است .

 

او بیان کرد: از مجموع ایستگاه های خط دوم قطارشهری مشهد چهار ایستگاه سعدی، شریعتی، کوهسنگی و الندشت نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

 

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند .

 

مسیر توسعه 4 و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد .

 

عملیات حفاری 14ونیم کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید .

 

عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28ونیم کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است .

 

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آستان قدس رضوی عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی می باشد .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.