| کد خبر: 239353 |

◄ ثبت نام بیش از 40 هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:تاکنون 40 هزار و 612 نفر در ۲۹ شهر استان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه کرده اند.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در چهارمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه و همه جانبه دستگاهها را می طلبد.

 وحید داعی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به عملکرد طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سطح استان، بیان داشت: سهمیه اولیه استان در طرح اقدام ملی مسکن 2 هزار و  450 واحد بود که پس از برداشتن ظرفیت 5 هزار و 970 نفرثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 800 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، اذعان داشت: پروانه ساختمانی 2 هزار و 703 واحد صادر شده است.
وی به شروع عملیات اجرایی 2 هزار و 823 واحد و اتمام فونداسیون 1هزار و 770 واحد اشاره کرد و گفت: 896 واحد در مرحله اجرای اسکلت، 348 واحد در مرحله سقف، 170 واحد سفتکاری و 3 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
داعی ادامه داد: تاکنون 40 هزار و 612 نفر در 29 شهر استان نیز در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه کرده اند.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح طی 4 سال 40 هزار و 449  واحد است، افزود: از این میزان 20 هزار و 675 واحد مسکن شهری و تعداد 18 هزار واحد مسکن روستایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد :طرح آماده سازی سایت طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند با پیشرفت حدود 63 درصد در حال اجرا است.
داعی در ارتباط با شهرستان طبس نیز بیان داشت: قرارداد آماده سازی اراضی 50  هکتاری و 79 هکتاری طبس با شهرداری به عنوان پیمانکار مبادله شده و کار در حال اجرا است.
وی یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن بحث انتقال اراضی مازاد دستگاههای دولتی به راه و شهرسازی پیش بینی شده و دستگاههای دولتی مکلف به اخذ سند تک برگی برای ثبت در سامانه وزارت اقتصاد و داریی هستند.
وی با بیان اینکه در این قانون دستگاههای خدمات رسان مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خدمات زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و ... هستند، افزود: بانکها نیز موظفند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تسهیلات این طرح بر اساس نرخ سود اعلام شده از سوی بانک مرکزی اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.