| کد خبر: 239319 |

◄ کم مصرفان برق پاداش می گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بهینه سازی مصرف برق از مهمترین اهداف مصوبه هیئت دولت است که بر این مبنا مشترکان کم مصرف برق پاداش می گیرند.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: بهینه سازی مصرف برق علاوه بر کمک به اقتصاد خانوار، نقش مهمی در حفظ منابع ملی کشور ایفا می کند.

مهدی دادگر در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، اظهار داشت: ۳۱ درصد مشترکان استان در دسته کم مصرف هستند که قبض آن‌ها صفر صادر شده است.

وی همچنین افزود: حدود ۴۹ درصد مشترکان نیز در دسته خوش مصرف اند که با کمی تغییر در رفتار مصرف می توانند به دسته کم مصرف وارد و از مزایا و پاداش‌های این دسته بهره‌مند شوند.


دادگر با بیان اینکه ۲۰ درصد مشترکان استان در دسته پر مصرف قرار دارند، افزود: بر اساس مصوبه جدید از این پس مشترکان پرمصرف بابت مصرف بالاتر از الگوی تعیین شده هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد.


وی با اشاره به این مطلب که بیشترین برق مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود، گفت: این اقدام به منظور برقراری عدالت در توزیع یارانه‌های انرژی انجام می شود.


دادگر در خصوص هدف از اجرای این طرح اظهار داشت: دولت باید برق را با قیمت واقعی خریداری و با نرخ یارانه‌ای به مشترکان تحویل دهد که در این شرایط، مشترکانی که از برق بیشتری استفاده می‌کردند، از یارانه بیشتری نیز بهره مند می‌شدند. 


دادگر بیان داشت: در مناطق عادی که بیشتر مشترکان در این بخش‌ها سکونت دارند، الگوی تعیین شده ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های غیرگرم و ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم است که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده نیاز‌های مصرف برق یک خانوار را به صورت کامل پوشش می‌دهد.


وی اذعان داشت: آن دسته از مشترکان خانگی که در ماه‌های گرم سال در مقایسه با دوره مشابه پارسال کمتر برق مصرف کنند و میزان استفاده برق آن‌ها زیر الگوی تعریف شده باشد، مشمول تشویق‌های مصوبه هیئت دولت خواهند شد.


به گفته وی، عدم استفاده همزمان از لوازم برقی پر مصرف، انتقال زمان مصرف لوازمی مانند جاروبرقی و لباسشویی و ظرفشویی به ساعات کم باری و تنظیم دمای آسایش بر اساس استاندار‌های تعریف شده برای لوازم سرمایشی و گرمایشی از جمله راهکارهای مصرف بهینه برق است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.