| کد خبر: 185402 |

◄ گزارش وزیر راه از خسارات سیل؛ «اسلامی» به کهگیلویه می‌رود

مجموع کل خسارات برآورد شده ناشی از وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است که در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری هیات دولت میزان و برآورد خسارات سیل به این استان، بررسی و تصمیم‌های لازم برای پرداخت جبران خسارات به سیل زدگان انجام خواهد شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی امروز به نمایندگی از رئیس جمهوری و برای بررسی میزان برآورد خسارات ناشی از وقوع سیل اخیر در راس هیاتی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده ملی پاتاوه - دهدشت اظهار کرد: این میزان راه‌های خسارت دیده حدود 6 هزار و 800 نقطه از کشور بویژه شهرهای سیل‌زده را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌‌که میزان برآورد ریالی خسارت در حوزه راه‌ها تا اواخر وقت امشب مشخص خواهد شد، تصریح کرد: خسارت‌ها شامل تخریب کامل جاده‌ها، از بین رفتن پل‌ها، ابنیه‌ها، رانش سنگین سطح جاده‌ها، آب شستگی‌ها و آب‌بردگی‌ها بوده است. البته رقمی که تاکنون سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده افزون بر 22 هزار میلیارد ریال است که به گفته اسلامی احتمال تغییر این عدد وجود دارد.

وزیر راه‌وشهرسازی یادآور شد: بیش‌ترین و سنگین‌ترین خسارت ناشی از سیل در حوزه‌های گوناگون به ویژه بخش راه و زیرساخت‌های جاده‌ای در استان لرستان اتفاق افتاده است.

وی گفت: جاده خرم آباد به پل دختر به طول کامل تخریب شده و احداث جاده جدید و جایگزین با روش‌های خاص نیز در این استان به زودی آغاز خواهد شد.

اسلامی میزان خسارات ناشی از وقوع سیل در بخش راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز افزون بر یک هزار و 300 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی تصریح کرد: مجموع کل خسارات برآورد شده ناشی از وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است که در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری هیات دولت میزان و برآورد خسارات سیل به این استان، بررسی و تصمیم‌های لازم برای پرداخت جبران خسارات به سیل زدگان انجام خواهد شد.

به گزارش اسکان نیوز وزیر راه و شهرسازی ،گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها و برآوردها، باران‌های سیل‌آسا و سیلاب در نوروز امسال به بیش از 12هزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی کشور خسارت وارد کرد.

وی از برخی مناطق سیل‌زده به ویژه در شهرستان بویراحمد بازدید و ضمن گفت‌وگو صمیمی و ابراز همدردی با مردم سیل‌زده از نزدیک نیز در جریان میزان خسارات در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

اسلامی در دیدارهای خود با مردم سیل‌زده گفت: حامل پیام سلام و همدردی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به مردم قدرشناس و مسئولان و مقامات اجرایی این استان است.

وی در این دیدارها دستور فوری برای رفع دغدغه‌ها و درخواست‌های بحق مردم سیل‌زده از جمله پل دسترسی و نیمه کار مسیر دارشاهی دوروهان بر روی رودخانه بشار، را صادر کرد و یادآور شد که تا حصول نتیجه نهایی موضوع را بررسی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.