| کد خبر: 171110 |

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران:

◄ کمبود منابع مالی و تاثیر آن بر مدیریت بحران

‌براساس مصوبه شورای شهر، سوله‌های مدیریت بحران به صورت چند منظوره استفاده می‌شوند البته از سال 95 تا به امروز مقرر شد به صورت تک منظوره استفاده شوند و از سال 95 تا امروز سوله‌های مدیریت بحران از سازمان‌های مختلف گرفته شده است.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در حاشیه جلسه ستاد بحران که با حضور شهردار تهران برگزار شد، از ارسال برنامه‌های مدیریت بحران به وزارتخانه‌های مخلتف از جمله وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد صادقی با اشاره به این‌که شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در این مساله مسوول هستند، گفت: برنامه‌ها به دستور رئیس‌جمهور به این دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شده است.

وی تصریح کرد: سوله‌های مدیریت بحران به صورت چندمنظوره استفاده می‌شوند، البته از سال 95 تا به امروز مقرر شد به صورت تک منظوره مورد استفاده قرار بگیرند و لذا از سال 95 تا امروز سوله‌های مدیریت بحران از سازمان‌های مختلف بازپس گرفته شد. برخی از آن‌‌ها به محل ورزش مخصوص بانوان اختصاص پیدا کرده و لازم است برای ورزش بانوان مکان دیگری در نظر گرفته شود. در حال حاضر 56 سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار دارد.

صادقی با اشاره به اظهارات شهردار تهران افزود: همان‌طور که آقای افشانی گفتند اجرای دستور رئیس‌جمهور به صورت 6 ماهه امکان‌پذیر نیست.

صادقی در پاسخ به این سوال که اورژانس و هلال احمر چه کمبودهایی را به ستاد مدیریت بحران شهرداری اعلام کرده‌اند، گفت: این موارد در قالب یک سامانه در حال رصد شدن است و جمعیت هلال احمر براساس استانداردها موظف است برآورد احتمالی از میزان خسارت‌ها تهیه کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر این‌که برخی از کمبودها به علت نبود کافی منابع مالی وجود دارد، افزود: با این حال ما همه تلاش خود را در راستای بهبود شرایط انجام داده‌ایم. با توجه به مصوبه شورای شهر تهران وضعیت آتش‌نشانی به بهبود نسبی دست پیدا کرده و تجهیزاتی که از قیمت بالائی برخوردار هستند طی یک سال گذشته به ناوگان آتشنشانی افزوده شده‌اند.

صادقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که سوله مدیریت بحران در چه شرایطی قرار دارند، افزود: ‌براساس مصوبه شورای شهر، سوله‌های مدیریت بحران به صورت چندمنظوره استفاده می‌شوند البته از سال 95 تا به امروز مقرر شد به صورت تک‌منظوره استفاده شوند و از سال 95 تا امروز سوله‌های مدیریت بحران از سازمان‌های مختلف گرفته شده است. برخی از آنها به ورزشگاه‌های مخصوص بانوان اختصاص دارد و لازم است برای ورزش بانوان مکان دیگری جایگزین شود و در حال حاضر 56 سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار دارد.

وی با بیان این‌که ستاد مدیریت بحران درتمامی مناطق دارای ساختار خوبی است، تصریح کرد: شهردار هر منطقه رئیس ستاد مدیریت بحران همان منطقه است و ما به عنوان سیاست‌گذار و ناظر همه این موارد را تحت کنترل داریم. در حال حاضر 22 پایگاه ویژه مدیریت بحران برای 22 منطقه تهران وجود دارد، این 22 پایگاه بر اساس دستورالعمل‌ها کاملاً تجهیز شده هستند و در مواقع لزوم به سهولت امدادرسانی خواهند کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران تهران با تاکید بر این نکته که پایین‌ترین چالش مدیریت بحران توجه بیش از اندازه به نیازمندی‌های محلی و غفلت از نیازهای ملی است، افزود: سطح حادثه در شهر تهران مشخص می‌کند که تا چه حد مربوط به مدیریت شهری است و برای وضعیتی که از یک سطحی بالاتر باشد، متولی ملی آن به سرعت مشخص نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان 6 ماهه اول 354 محله تهران، 354 نقشه ریسک متعلق به خود داشته باشند، گفت: از این طریق می‌توان برای یکایک محلات پاسخ مخصوص به آن‌ها را ارائه داد و نیازسنجی خوبی را انجام داد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران، خاطرنشان کرد: 48 نوع مخاطره با بحران را برای تهران در نظر گرفت شده است که زمین لرزه، سیل، خشکسالی و پیدا شدن پوکه‌های انفجاری از جنگ جهانی دوم برخی از مصادیق آن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.