| کد خبر: 13545 |

پروژه ۱۰۰ شهر تاب آور بنیاد راکفلر

وبلاگ تین نیوز | چند روز پیش برای اولین بار پست جدید سازمانی با عنوان مامور ارشد تاب آوری در شهر لس آنجلس ایجاد گردید. این پست از طریق کمکهایی که بنیاد راکفلر در چارچوب پروژه ای با نام 100 شهر تاب آور شروع کرده است ایجاد شده است. پروژه 100 شهر تاب آور در صدد کمک به شهرهای دنیا برای تاب آور شدن در مقابل چالشهای فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی که در قرن بیست و یکم در حال افزایش هستند می باشد. پروژه 100 شهر تاب آور فقط محدود به تاب آوری در برابر شوکهای ناشی از بحرانهای طبیعی و تکنولوژیک مانند زلزله و سیل و آتش سوری نبوده بلکه فشارهایی که بافت یک شهر را در فرایند روزانه اش نیز دچار مشکل می گرداند در بر می گیرد. نمونه هایی از این فشارها بیکاری، سیستم حمل و نقل عمومی ناکارا، خشونت و جرایم و کمبود آب و غذا می باشند. با پرداختن به شوکهای بیرونی و فشارهای درونی یک شهر می تواند بهتر به وقایع نامطلوب پاسخ داده و بهتر می تواند خدمات لازم را هم در شرایط خوب و هم در شرایط بد به جمعیت خود ارایه دهد.


شهرهایی که جزو شبکه 100 شهر تاب آور قرار می گیرند برای تهیه نقشه راه تاب آوری در چهار جهت اصلی منابع لازم در اختیارشان قرار داده می شود.

راهنمایی های مالی و تدارکانی برای ایجاد یک پست سازمانی برای مامور ارشد تاب آوری که اقدامات تاب آوری شهر را رهبری و هدایت می کند.
حمایتهای کارشناسی برای تدوین استراتژی تاب آوری
تسهیل دسترسی به راه حل ها، ارایه کنندگان خدمات، و حامیان پروژه از بخش خصوصی،عمومی و غیر دولتی که می توانند به شهر برای اجرای استراتژی تاب آوری کمک نمایند.
عضویت در شبکه شهرهای تاب آور که می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده و یاد بگیرند.
از طریق این اقدامات پروژه 100 شهر تاب آور نه تنها به این شهرها برای تاب آور شدن کمک می کند بلکه تاب آوری را در بین دولتها، سازمانهای غیر دولتی، بخش خصوصی و شهروندان تسهیل می نماید.

با توجه به آنکه این پروژه هنوز در ابتدای راه است این مطلب صرفا جهت اطلاع خوانندگان محترم تهیه شده و ارزیابی عملکرد و تاثیر گذاری آن را به آینده موکول می نماییم.

هنوز شهر خاصی از ایران به عضویت این شبکه در نیامده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه و شهرهایی که فعلا به عضویت آن در آمده اند به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

http://www.100resilientcities.org/

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.