| کد خبر: 129044 |

خودروهای بی‌کیفیت دلیل اصلی افزایش مرگ و میر در سوانح رانندگی است

تین نیوز

 نماینده مردم ‌اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای بی‌کیفیت دلیل اصلی افزایش مرگ و میر در سوانح رانندگی محسوب می‌شود، چرا که استانداردسازی خودروها آن طور که باید مورد توجه واقع نشده است.

 

به گزارش تسنیم، صدیف بدری در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این‌که در طول چندین سال گذشته در رابطه با کاهش تصادفات و سوانح رانندگی اقدامات اساسی در دستور کار قرار داده شده است ولی متاسفانه همچنان شاهد تصادفات رانندگی هستیم که این موضوع  نیازمند اتخاذ تدابیر اصولی از طرف دولت است و انتظار می‌رود که این موضوع مورد توجه واقع شود.

 

وی با اشاره به این‌که تا چهار سال آینده سوانح رانندگی باید 31 درصد کاهش یابد، افزود: نیاز است در این زمینه تمامی عوامل دخیل در افزایش تصادفات مورد بررسی قرار داده شود تا از این طریق بتوانیم تا پایان اجرای برنامه ششم شاهد تحقق این موضوع و کاهش تصادفات نسبت به آمار ارائه شده باشیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر تعداد کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی از 25 هزار به 17 هزار نفر کاهش یافته است ولی به هر حال این موضوع نیاز به اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم توسط دولت دارد تا بتوانیم از این طریق کشته‌های ناشی از سوانح را به حداقل برسانیم.

 

بدری بیان کرد: ‌خودروهای بی‌کیفیت دلیل اصلی افزایش مرگ و میر در سوانح رانندگی محسوب می‌شود، چرا که استانداردسازی خودروها آن طور که باید مورد توجه واقع نشده و متاسفانه به این دلیل سالانه جان بسیاری از هموطنان به خطر می‌افتد که امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه دولت قرار بگیرد و برای این موارد راهکارهای اساسی ارائه شود.

 

وی تصریح کرد: تولید برنامه‌های فرهنگی مناسب مربوط به رانندگی توسط صدا و سیما از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار داده شود و با جدیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برای تولید این برنامه‌ها اقدام شود تا بتوانیم از این طریق خطاهای انسانی را به رانندگان معرفی کرده و برای کاهش سوانح رانندگی اقدامات اساسی انجام دهیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.