| کد خبر: 99961 |

پروژه ۱۳ ساله میناب - رودان در پیچ و خم وعده بازگشایی

تین‌نیوز| رودان که بیش از 13 سال است که عملیات اجرایی و احداث آن می گذرد و هم اکنون با گذشت چندین ماه از بارش های زمستانی قطعه دوم این بزرگراه مسدود شده و این محور در پیچ و خم وعده‌ها همچنان در انتظار بازگشایی است.

استان پهناور هرمزگان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در کنار دریای عمان و خلیج‌فارس قرار دارند منبع اصلی ثروت و درآمدزایی برای کشور محسوب می شود لذا توسعه راهها و جاده های ارتباطی عامل مهمی در زمینه رشد و پیشرفت محسوب می شود.

احداث برزگراه سه راهی میناب- رودان به عنوان یکی از مهم ترین و پرترددتردین محورهای مواصلاتی شرق هرمزگان است که راه ارتباطی این استان با کرمان و سیستان بلوچستان محسوب می شود از این رو عملیات اجرایی آن از سال 82 آغاز شد و  70کیلومتراز بندرعباس تا سه راهی رودان در سال 85 به بهره برداری رسید.

این محور به جهت ترافیک زیاد و اهمیتی که در امر ترانزیت داشت با مشکلات عمده روبرو بود که با احداث بخشی از بزرگراه ترددها روان تر و از میزان تصادفات در این محور کاسته شد.

در ادامه هفت کیلومتر دیگر از این پروژه در ایام فجر سال 93 با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید که از ابتدای سال این بزرگراه به طول 7 کیلومتر به دلیل بارندگی شدید و ریزش کوه مسدود شدهو اکنون با گذشت بیش از پنج ماه از باران های سیل آسا همچنان مسدود است.

این قطعه که بخشی از محور ارتباطی بین استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و کرمان محسوب می شود در ماههای اخیر با حجم بالای ترافیک و حوادث رانندگی بیشماری روبرو بوده است.

هم اکنون با وجود  فعالیت تجهیزات و ماشین های سنگین راه سازی در این محور بازگشایی این پروژه همچنان در هاله ای از ابهام است و  وعده های مسئولین برای بازگشایی قطعه دوم بزرگراه سه راهی میناب به رودان بر روی زمین مانده است.

محمد علیزاده، معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه بارندگی های ماههای گذشته موجب ریزش کوه در این محور شده است، گفت:عملیات اجرایی و خاک برداری در این مکان در دست اجرا است که به دلیل ریزش های مجدد بازسازی بزرگراه به تاخیر افتاده و روند اجرای کار طولانی تر شده است.

وی اظهار کرد:با اتمام عملیات ریزش برداری تا یک ماه آینده این محور بازگشایی می شود.
علیزاده تصریح کرد: احداث تونل در این محور مناسب ترین راهکار پیشگیری از تکرار وقوع مشکلات است که به دلیل کمبود اعتبارات در زمینه عمرانی امکان احداث تونل وجود ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.