| کد خبر: 64860 |

نظرها و خبرها◄ بهترین مسیر جایگزین مسیر ترکیه!

تین نیوز | اگرچه در طول یکسال گذشته به دلیل مشکلاتی که هر چند وقت یکبار در مسیر ترانزیتی ایران و ترکیه پیش آمد، مسیرهای جایگزینی متعددی پیشنهاد شده است اما برخی از کارشناسان معتقدند مسیر آذربایجان یا ارمنستان و سپس گذر از کشور گرجستان و ورود به خاک ترکیه از طریق مرز سارپ بهترین مسیر جایگزین ترکیه می باشد.

1- آخرین وضعیت مرز بازرگان بعد از حمله به کامیون‌های ایرانی

تین نیوز | چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به تشریح آخرین وضعیت مرز بازرگان بعد از انفجار یکی از کامیون‌های ایرانی در این مسیر پرداخت و تصریح کرد: ایران با ترکیه در سطح منطقه و کشور پیمان‌های تجاری و قراردادهای بازرگانی دارد. ساده‌انگاری است که با یک حرکت بخواهیم مسیرهای تجاری‌مان را به روی همسایگان ببندیم یا بخواهیم مسیرمان را تغییر دهیم.

 سید جلال ابرهیمی درباره آخرین وضعیت عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان بعد از حمله به کامیون‌های ایرانی عنوان کرد:هم اکنون در شرایطی قرارداریم که رفت و آمدهای تجاری بین تجار ایران و ترکیه، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و حتی روسای اتحادیه‌های تولیدی برای ایجاد زمینه‌های بازار و کار مشترک به شکل جدی برقرار شده است...
مطلب کامل

نظر | بهترین مسیر جایگزین مسیر ترکیه!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۲۸ در مورد این مطلب:
بهترین مسیر جایگزین که باعث افزایش زیاد هزینه و زمان سفر ناوگان ایرانی نمی شود و ناوگان ایرانی از مناطق دارای خطر و مشکلات امنیتی در خاک ترکیه عبور نمی کند مسیر آذربایجان یا ارمنستان و سپس گذر از کشور گرجستان و ورود به خاک ترکیه از طریق مرز سارپ می باشد که با ادامه راه از طریق مسیر کنار دریای ترابوزان و سامسون در شهر مرزیفون به مسیر فعلی مورد استفاده وصل می شود. دولت ایران برای اجتناب از آسیب دیدن ناوگان و کالاهای ایرانی باید هر چه سریعتر برای راه اندازی این مسیر با این کشورها وارد مذاکره و توافق شود.

2- بازنده اصلی چالش‌های ترانزیتی ایران و ترکیه کیست؟
تین نیوز | پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...اعضای گروه حمل و نقل و لجستیک که گروهی متشکل از کارشناسان و فعالان بخش حمل و نقل بوده و در شبکه‌های اجتماعی موبایلی فعالند در یکی دیگر از مباحث گروهی خود بار دیگر مشکلاتی که در بخش ترانزیت ایران و ترکیه به وجود آمده را مورد بحث و گفت و گو قرار داده و این پرسش را مطرح کرده اند که آیا در مورد این حرکت کشور ترکیه نمی توان به سندیكا شكایت و درخواست راه حل كرد؟ و آیا این موضوع قرار است همین طور بماند؟...
مطلب کامل

نظر | ایران؛ ارزانترین مسیر کریدور شرق و غرب
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۲۷ در مورد این مطلب:
ایران از نظر جغرافیای سیاسی کریدور شرق و غرب و ارزانترین مسیر حمل و نقلی جاده ای برای ترانزیت کالا از شرق آسیا و آسیای میانه به ترکیه می باشد بنابراین ترکیه نیاز بیشتری به حمل و نقل از ایران دارد تا ما به آنها.
در مورد واردات کالا از ترکیه با کنار گذاشتن سهم قاچاق به سادگی می توان این میزان را به کمتر از نصف با جایگزین کردن همسایه شمالی روسیه تقلیل داد.
این را نباید فراموش کنیم که ایران شاهرگ اصلی ترانزیت ترکیه و مهمترین منبع تامین کننده گاز این کشور می باشد،کمی سیاست و استراتژی لازم است.

3- پساتحریم؛ فرصت بهبود حمل‌ونقل جاده‌ای

تین نیوز | دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

خلاصه مطلب: ...فضای بین‌المللی مطلوب شکل‌گرفته بعد از توافق هسته‌ای می‌تواند زمینه‌ساز نوسازی و بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بار و مسافر باشد. البته در این راستا نکته مهم‌تر، داشتن برنامه‌کلان و جامعی است تا با اتکای به آن، از فرصت به دست آمده استفاده بهینه شود.
 در این راستا نیاز به برنامه‌ای مشخص داریم تا از بروز اثرات نامطلوب احتمالی در دوران پساتحریم، مانند موازی‌کاری‌ها یا اتلاف منابع جلوگیری شود. اگر این برنامه‌ریزی انجام نشود، دوران پساتحریم با دوران قبل از آن تفاوت خاصی نخواهد داشت.
 اهمیت حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای وقتی آشکار می‌شود که بدانیم اکنون حمل‌ونقل بیش از ۹۰درصد بار ومسافر کشور بر دوش جاده‌های کشور است و برای همین هم پساتحریم شاید بتواند زمینه‌ساز رشد این بخش شود...
 مطلب کامل

نظر | لزوم اجرایی شدن طرح جامع حمل و نقل
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۲۷در مورد این مطلب:
این که بیش از ۹۰درصد از حمل ونقل بار و مسافر کشور بر دوش جاده‌های کشور است خود جای بسی تامل و بازنگری دارد ، چرا در بخش حمل ونقل جاده دارای ویژگی (حوادث و سوانح بیشتر، مصرف سوخت بیشتر ، آلودگی محیط زیست بیشتر، تغییرات اکوسیستمی بیشتر، بهره وری نسبتا کمتر و ...) در مقابل حمل ونقل ریلی، نیاز به توجه و عنایت مسئولین و دولتمردان در این زمینه است تا بتوان طرح جامع حمل و نقل کشور را عملیاتی و اجرایی نمود و از این رهگذر به بهره وری در حمل و نقل کشور دست یافت و ارزش افزوده بیشتری بدست آورد.

4- مشارکت بانک ملی ایران در ساخت 4 آزادراه بزرگ کشور

تین نیوز |  يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

خلاصه مطلب: ...بانک ملی ایران در راستای تکمیل پروژه های عمرانی کشور و مشارکت در طرح ساخت 4 آزادراه بزرگ کشور بیش از دو هزار و 129 میلیارد و 200 میلیون ریال سرمایه گذاری کرد.
 بانک ملی ایران تامین مالی آزادراه قزوین - زنجان، زنجان - تبریز، باغچه - مشهد و کنار گذر مشهد را در دستور کار قرار داد...
مطلب کامل

نظر | علت انتخاب مسیر آزادراه زنجان تبریز از گردنه های کوه ها
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۲۶در مورد این مطلب:
در مورد به اصطلاح آزادراه زنجان تبریز که کوه ها را اسفالت کرده اند و اسمش را گذاشته اند آزادراه!! به استناد کدام آمار موثق و رسمی ادعای صرفه جویی در مصرف سوخت یا افزایش ایمنی عبور و مرور مطرح می شود؟ با نگاه کردن به مسیر این به اصطلاح آزادراه!! به راحتی می توان فهمید که عبور از گردنه های این آزادراه کلی هم مصرف سوخت را افزایش می دهد و باعث به حداکثر رسیدن ریسک تصادف می شود. ای کاش پلیس راه آماری از تصادفات این آزادراه منتشر می کرد تا وضعیت بهتر برای مردم مشخص می شد یا یکی از مسئولین از دست اندرکاران طراحی و ساخت این آزادراه برای یکبار هم که شده برای مردم علت انتخاب این مسیر از بالای کوه ها را توضیح می داد!!!

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.