| کد خبر: 34653 |

صنعت حمل و نقل باید توسط تشکل های مردمی اداره شود

تین نیوز |  استاندار قزوین گفت: انجمن های صنفی و تشکل های مردمی در صنعت حمل و نقل با داشتن صلاحیت، تجربه و اراده لازم بهترین افراد برای مدیریت این شبکه هستند و دولت فقط باید بر آنها نظارت کند.
 
مرتضی روزبه در مراسم تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل استان قزوین که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: اهمیت و جایگاه صنعت حمل و نقل در حدی است که تعطیلی ندارد و اگر اختلالی در روند آن ایجاد شود جامعه دچار بحران می شود.
 
وی افزود: نقش فعالان این عرصه در دوران دفاع مقدس، زمان سازندگی و شرایط کنونی همواره بی بدیل بوده و هرگز نمی توان کشور را بدون حمل و نقل تصور کرد لذا هر چقدر به این حوزه توجه شود سایر بخشها نیز از آن منتفع خواهد شد.
 
استاندار بیان کرد: جابجایی زائران کربلا در اربعین حسینی نقش ناثیرگذار فعالان صنعت حمل و نقل را در این حماسه نشان داد و رانندگان زحمتکش در این رویداد به گونه ای عمل کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
تشکل های مردمی در صنعت حمل و نقل تقویت شوند
روزبه تصریح کرد: تشکل های مردمی را باور داریم و معتقدیم به هر میزان این انجمن ها تقویت شوند به همان اندازه موفقیت در امور بیشتر می شود زیرا فعالان این عرصه بهتر از هر کسی هم با مشکلات آشنا هستند و هم راهکار حل آنها را می دانند و از ما دولتی ها بهتر می توانند موانع را برطرف کنند.
 
این مسئول یادآورشد: افرادی که تخصص و تجربه و تعهد دارند و از خود رانندگان هستند باید در کارها وارد شوند و امور را بدست بگیرند و مطمئن باشید کارمند یک اداره که چند سال سابقه استخدامی دارد هرگز نمی تواند به اندازه یک راننده با سابقه 20 یا 30 ساله بر کارها تسلط داشته و نسخه درمانی خوبی را تجویز کند به همین دلیل اعتقاد داریم این نوع کارها باید به خود مردم و فعالان همان عرصه واگذار شود و دولت فقط نظارت کند.
 
وی اظهارداشت: همه باید کار خودشان را در جای خود انجام دهند تا جامعه دچار آسیب و بیماری نشود و در صنعت حمل و نقل هم به حد کافی انسانهای متعهد و با تجربه وجود دارند که بتوانند کارها را ساماندهی کنند.
 
روزبه بیان کرد: دولت فقط می تواند ناظر خوبی باشد نه مجری و ما باید تشکل های صنفی در بخش حمل و نقل را جدی بگیریم و آنها که دارای صلاحیت و خوشنام هستند را در راس امور قرار دهیم تا کارها ساماندهی شود.
 
وی گفت: حمل و نقل یک صنعت زیربنایی و تاثیرگذار است و اگر پویا، بانشاط و توانمند باشد می تواند به رونق اقتصادی و توسعه کشور کمک کند.
 
کاهش حوادث جاده ای باید تدوام یابد
این مسئول اظهارداشت: وقتی عوامل انسانی نقش مهمی در حوادث جاده ای دارد چرا آموزش رانندگان را جدی نمی گیریم در حالی که توانسته ایم حوادث را تا 59 درصد در استان کاهش دهیم می توانیم آن را به 80 درصد هم برسانیم و نگرانی خانواده را برطرف کنیم زیرا حتی کشته شدن یک نفر برای ما هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: کاهش حوادث جاده ای نیازمند عزم ملی و اراده ای جدی است و اگر از همه ظرفیت های موجود بخوبی استفاده کنیم قادر خواهیم بود کارهای بزرگی را انجام دهیم و امیدواریم هدیه نوروزی امسال ما به مردم استان کاهش سوانح تا 80 و 90 درصد باشد.
 
در پایان این مراسم از رانندگان و مسئولان فعال و تاثیرگذار در صنعت حمل و نقل استان قزوین تجلیل شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.