| کد خبر: 201959 |

۱۴ میلیون تن کالای اساسی از بنادر حمل شد

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۱۴ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز مردم در هشت ماه امسال از بنادر به استان‌های مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزنی ۳۳ درصد و میزان سفر ۴۷ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۱۴ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز مردم در هشت ماه امسال از بنادر به استان‌های مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته از نظر وزنی ۳۳ درصد و میزان سفر ۴۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «غلامحسین دغاغله» روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در اراک افزود: جابه‌جایی این کالاها از بنادر کشور همزمان با برداشت محصولات کشاورزی در برخی استان‌های با همکاری و هماهنگی مسئولان و رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی انجام شد.

وی با بیان اینکه  ۶۷ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این مدت از بندر امام خمینی (ره) و بقیه از سایر بنادر وارد کشور شده است، اظهار داشت: با ورود این کالاها اکنون ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.

شرکت‌های حمل و نقل هوشمند

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور از بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل هوشمند در کشور خبرداد و افزود: این شرکت‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در حمل و نقل برون شهری و استفاده از فناوری‌های نوین در جاده‌ها به بهره برداری رسیده‌اند.

دغاغله اظهار داشت: بر این اساس نوبت‌دهی الکترونیک در بنادر، اثر انگشت، سامانه پلاک خوان و سامانه ارتباط پایانه و بندر به مناسبت شانزدهم آذرماه در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.

دغاغله گفت: در شرکت‌های بزرگ مقیاس و هوشمند از فناوری‌های نوین در راستای حمل و نقل هوشمند بهره‌گیری شده و بین فعالیت این شرکت‌ها با حمل و نقل جاده‌ای ارتباطی وجود ندارد.

افزایش ۸۱ درصدی جابه‌جایی زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین

وی از افزایش ۸۱ درصدی جابه‌جایی زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین امسال توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور خبرداد و افزود: ۲ میلیون زائر در این مدت توسط هشت هزار دستگاه اتوبوس و تعدادی مینی‌بوس جابه‌جا شدند.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، پیگیری برای افزایش حقوق مستمری بگیران راننده را از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: نشست‌هایی برای افزایش حقوق این افراد با سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است.

دغاغله با یادآوری آغاز پوشش بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور از سال گذشته ادامه داد: رانندگان و همسران آنان در مرحله نخست تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته و از امسال پوشش بیمه‌ای  ۲ فرزند این افراد آغاز شده است.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به مناسبت هفته حمل و روز راهداری فرزندان رانندگانی که دارای بیماری‌های خاص هستند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

نقش تاثیرگذار جاده‌های استان مرکزی

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان با ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و قرار گیری در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق از جمله استان‌های مطرح و مهم در سطح کشور است.

«علی آقازاده» افزود: سالانه ۱۵۰ میلیون سفر در سطح راه‌های استان مرکزی انجام می‌شود و کاهش حوادث ترافیکی با این حجم از تردد، نیازمند مدیریت جهادی است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده حوادث جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای تا پایان سال در استان مرکزی نسبت به سال گذشته با همکاری اورژانس، پلیس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هلال احمر در دستور کار این استان قراردارد.

آقازاده یادآور شد: با وجود اقدامات انجام شده و اصلاح جاده‌ها سالانه ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر در سطح جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند که این تلفات نسبت به مدت ۱۰ سال گذشته ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش یافته است.

وی آموزش به رانندگان و آشنایی خانواده‌ها با قوانین و مقررات ترافیکی را کلید کاهش تلفات جاده‌ای در کشور و استان مرکزی دانست و افزود: افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کاهش ۵۰ درصدی تلفات را به همراه دارد.

برفروبی ۱۰ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۰ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان با آغاز بارش‌های اخیر در استان برفروبی و پاکسازی شده‌ است.

«علی زندی‌فر» افزود: سه میلیون زائر در ایام اربعین امسال توسط ۲۵۰ دستگاه اتوبوس از شهرهای مختلف استان مرکزی به مرزهای غربی کشور جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده خدمت مورد نیاز به زائران و مسافران استان مرکزی در این مدت بدون کوچک‌ترین مشکل ارائه شد.

در پایان این آیین به صورت نمادین از برخی رانندگان و راهداران نمونه استان مرکزی با حضور مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، استاندار و برخی مدیران استان تقدیر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.