| کد خبر: 17211 |

روان سازی ترافیک خودروهای تک سرنشین را افزایش داده است / آلودگی هوای ارومیه در مرز هشدار

تین نیوز | معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روان سازی ترافیک را یکی از عوامل اصلی افزایش تعداد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر ارومیه و افزایش آلودگی هوا دانست.
 
سعید پسیان با اعلام متاسفانه با روان سازی ترافیک ارومیه و اجرای تقاطع های غیر همسطح تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر افزایش یافته، افزود: ناکارآمد بودن سیستم حمل و نقل عمومی نیز یکی از دلایل بروز چنین مشکلی است.
 
وی با اشاره به اینکه مخالف روان سازی ترافیک ارومیه نیسیتم، ولی باید سیستم حمل و نقل عمومی به موازات توسعه یافته و فرهنگ استفاده از این سیستم در بین مردم جاری شود، اظهار داشت: این در حالی است که متاسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز استاندارد نبوده و خود موجب آلودگی هوا می شوند.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص تاثير ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومي در افزايش آلودگي هوا، ادامه داد: عدم نوسازي وسائط نقليه حمل و نقل عمومي اروميه نقش بسزايي در افزايش آلودگي هوا داشته كه در اين راستا چندين بار به صورت مكتوب و طي جلساتي به سازمان اتوبوس راني شهردار اروميه تذكر داده شده است.
 
پسیان با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای زیست محیطی هم اکنون آلودگی ارومیه در مرز هشدار قرار داشته و در صورت ادامه روند فعلی در ردیف 8 شهر آلوده کشور قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: 13 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای ارومیه، مهاباد و پیرانشهر، سلماس و سردشت فعال هستند.
 
وی با بیان اینکه وجود پدیده ریزگردها در استان ضرورت نصب و راه اندازی این ایستگاه ها در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی را افزایش می دهد، گفت: به علت قرار گرفتن شهر ارومیه در آستانه آلودگی با همکاری شرکت نفت درصدد پیاده سازی استاندارد یورو 4 هستیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.