| کد خبر: 166533 |

◄ امضای تفاهم‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای با یونان

تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و یونان امضا شد.

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی جاده‌ای بین  ایران و یونان با حضور مسئولان وزارت زیرساخت و حمل و نقل یونان در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به امضاء رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان که ریاست اجلاس دوروزه کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و یونان را در تهران بر عهده داشت، اظهار داشت: اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای فی‌مابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یونان به‌منظور توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین برگزار و درزمینهٔ بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل کالا و مسافر بین دو کشور و سایر موارد مذاکره شد که طرفین به توافقاتی دست یافتند.

نفیسی بابیان این‌که در این تفاهم‌نامه بر تسهیل عملیات حمل و نقل برای رشد اقتصادی در دو کشور تأکید شد، افزود: طرفین برای رفع هرگونه موانع در عملیات حمل و نقل دوجانبه تأکید نموده و آمار مربوط به حجم تجارت دو طرف و حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای را مبادله و رضایت خود را نسبت به روند رو به رشد همکاری مابین دو کشور ابراز کردند.

وی با اشاره به بندهایی از موافقت‌نامه‌ در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا افزود: در این زمینه طرف ایرانی خواستار اجرای کامل بخش از ماده 4 از موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین مورخ سال 1990 مبنی بر اجازه کامل بدون هیچ محدودیت یا انحصاری در مورد امکان حمل و نقل کالا از یا به کشور ثالث شد و مقرر شد طرف یونانی در کارگروه مشترک بعدی رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: طرف ایرانی برخی از مشکلات به وجود آمده برای رانندگان کامیون ایرانی در قلمرو یونان ازجمله توقیف وسایل نقلیه را مورداشاره قرارداد و طرف یونانی درزمینهٔ رسیدگی به این موارد از طریق مقامات ذی‌ربط قول مساعد داد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی درزمینهٔ دستیابی بر توافق‌هایی در بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر، اظهار داشت: هر دو طرف علاقه خود را برای گسترش حمل و نقل بین‌المللی جاده‌‌ای مسافر بین دو کشور ابراز کرده و بر اجرای کامل ماده سوم جلسه اول کارگروه مشترک در آتن سال 2015 تأکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرف ایرانی پیشنهاد گسترش حوزه همکاری در سایر بخش‌های مرتبط با حمل و نقل را مطرح کرد ازجمله سامانه‌های هوشمند (ITS)، برنامه‌های آموزشی ایمنی جاده‌ای، راهداری و سایر بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای و تبادل تجربیات و ارائه الگوهای موفق بین‌المللی که مورد استقبال طرف یونانی قرار گرفت.

نفیسی بابیان این‌که برای تسهیل حمل و نقل کالا بین دو طرف توافق شد که برای به حداقل رساندن زمان صدور ویزا برای رانندگان و متصدیان حمل و نقل اقدامات لازم به عمل آید، افزود: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل چندمنظوره طرف ایرانی اعلام کرد که همکاری چندجانبه برای پیگیری راه‌اندازی راهگذار حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس – دریای سیاه بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان‌، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان ضرورت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.