| کد خبر: 160144 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

◄ احداث بزرگراه اردبیل- آستارا 230 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث بزرگراه اردبیل – آستارا به طول 23 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل 230 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

از چهار سال پیش مطالعات امکان‌سنجی بزرگراه اردبیل – آستارا به طول 23 کیلومتر انجام‌شده است. محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای اداری اردبیل بابیان این مطلب افزود: انجام این پروژه به 230 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه سال آینده در جدول 19 و 20 موردتوجه قرارگرفته و امیدواریم با تخصیص 25 میلیارد تومان اعتبار اولیه زمینه اجرای آن فراهم آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری افزود: طبق ارزیابی‌هایی که انجام‌شده استان اردبیل نیازمند 672 کیلومتر بزرگراه است و برای احداث این بزرگراه‌ها 2 هزار و 352 میلیارد تومان بودجه لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در بخش راه‌های اصلی باید 255 کیلومتر مسیر جدید اجرایی شود که در این زمینه نیز به 465 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حیدری افزود: در بخش راه‌های فرعی نیز براساس آخرین ارزیابی‌ها ما در استان به 406 کیلومتر مسیر جدید نیاز داریم که بااعتبار 410 میلیارد تومان این کار باید به سرانجام برسد.

او در مورد توسعه بزرگراه اردبیل - مشکین‌شهر- اهر به طول 122 کیلومتر گفت: تا پایان سال 95 نزدیک به 43 کیلومتر این مسیر اجرایی شده بود که امسال نیز 10 کیلومتر از این محور با پیشرفت 80 درصد در حال انجام است که 43 کیلومتر نیز باید به‌سرعت عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعتبار موردنیاز را برای تکمیل بزرگراه اردبیل - مشکین‌شهر - اهر 250 میلیارد تومان اعلام کرد.

حیدری به پروژه چهار خطه پارس‌آباد، سه‌راهی مشکین‌شهر به طول 164 کیلومتر اشاره کرد و افزود: این پروژه ردیف اجرایی نداشته و تا سال 95 تنها دو کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجرا بوده که با پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان این پروژه در جدول 20 بودجه گنجانده‌شده است تا احداث 21 کیلومتر از این مسیر با انتخاب پیمانکار در اولویت باشد که 420 میلیارد تومان درمجموع برای این پروژه اعتبار نیاز است.

او در مورد پروژه گرمی - بیله‌سوار - پارس‌آباد به طول 96 کیلومتر نیز اشاره و اظهار کرد: با تکمیل مطالعات این پروژه و اولویت احداث 46 کیلومتر از این مسیر پیش‌بینی می‌کنیم 230 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مورد پروژه سه‌راهی صحرا، رضی - امیرکندی بیان کرد: با احداث بخشی از این پروژه در دو سال اخیر کار عمده‌ای در این حوزه به انجام رسیده ولی برای تکمیل این پروژه به 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حیدری در مورد محور اردبیل - تبریز به طول 60 کیلومتر و تکمیل مطالعات 29 کیلومتر از این مسیر تصریح کرد: 92 میلیارد تومان برای این پروژه باید اعتبار جذب و تخصیص پیدا کند.

او در خصوص محور اردبیل - سرچم به طول 180 کیلومتر نیز گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی و استاندار اردبیل برگزاری مناقصه 23 کیلومتر این محور در دستور اجراست و با مطالعات 95 کیلومتر این پروژه سنگین که نیاز به 850 میلیارد تومان اعتبار دارد ظرف سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: محور خلخال - اسالم نیز به طول 22 کیلومتر در اولویت اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته که این مسیر با فنّاوری‌های جدید در حال اجراست که 20 میلیارد تومان برای تکمیل این محور پیش‌بینی‌شده است.

حیدری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های روستایی نیز اظهار کرد: در استان اردبیل 4 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان راه روستایی 2 هزار و 800 کیلومتر آسفالت شده و تعهد دولت آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار است که در این بخش کار با سرعت و جدیت پیگیری می‌شود.

او در پایان گفت: قرار بود سالانه 10 کیلومتر بزرگراه در استان احداث کنیم که مقررشده است از سال آینده این رقم را به 30 کیلومتر ارتقا دهیم تا ظرف چهارتا پنج سال آینده 200 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث و راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.