| کد خبر: 120314 |

اثر بخشی برگزاری دومین همایش سیستم های حمل‌ونقل هوشمند در سفرهای هموطنان

تین‌نیوز| مراسم اختتامیه دومین همایش سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند ITS با حضور مسئولین، دست اندركاران اجرایی و علمی، صاحب نظران و میهمانان در محل مركز بین‌‌المللی همایش‌های صدا وسیما برگزار شد.
 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان در این مراسم با اشاره به خبر انعقاد دو تفاهم‌نامه با مراکز دانشگاهی اظهار داشت: در طول برگزاری این همایش به‌منظور تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه وین و تربیت مدرس تهران منعقد شد كه نقطه عطفی درزمینهٔ توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در این بخش خواهد بود.

وی با تأکید بر گام‌های برداشته‌شده در كشور در حوزه ITS  ادامه داد: روند روزافزون دستگاه‌های حمل‌ونقل هوشمند در جهان دلیل قاطعی بر اثربخشی کاربرد سامانه‌های ITS در بهبود مدیریت حمل‌ونقل و افزایش ایمنی است ازاین‌رو در کشورمان  نیز باهمت بلند و تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای برای توسعه دستگاه‌های حمل‌ونقل هوشمند شهری و برون‌شهری انجام‌شده است که آثار مطلوب آن‌ها بر همگان مشهود است.

 آدم نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری دومین همایش  دستگاه‌های حمل‌ونقل هوشمند در سالی كه به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است، رویداد مبارکی برای سرعت بخشیدن به توسعه و ترویج سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند شهری و برون‌شهری است و خدا را شاکریم که با برگزاری این همایش، فرصت مناسبی برای هم‌اندیشی و همفکری جامعه دانشگاهی، متخصصین ITS كشور و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و طرح و ارائه تجارب علمی و عملی درزمینهٔ سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند فراهم‌شده است.

وی افزود: بدون تردید تداوم برگزاری چنین محافل علمی و تخصصی در نهادینه کردن دانش و تخصص  ITS در كشور و توسعه هوشمند سازی حمل‌ونقل آثار شایسته خود را بیش از گذشته نشان خواهد داد.
بر اساس این گزارش سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس‌راه راهور ناجا نیز در این همایش با تأکید بر کاهش تلفات جاده‌ای در ۶ سال گذشته تصریح کرد: آمار تلفات جاده‌ای به‌واسطه استفاده و نصب دستگاه‌های حمل‌ونقل هوشمند در ده سال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

وی تلاش برای به حداقل رساندن سوانح و تلفات رانندگی را در گرو عزم ملی به‌موازات اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانست و گفت: در سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی حدود ۱۶ هزار و پانصد نفر  تلفات رانندگی به ثبت رسید، درحالی‌که در دهه ۸۰ این رقم بالغ‌بر ۲۸ هزار نفر بود. این کاهش تلفات مرهون به‌کارگیری دستگاه‌های حمل‌ونقل هوشمند همچنین هوشمندی شهروندان بوده  است.  
به گفته سردار حمیدی میانگین نرخ تردد در کشور با رشد ۱۱ درصدی همراه بوده درحالی‌که نرخ آمار تلفات جاده‌ای با کاهش ۶ درصدی مواجه شده است.  
اضافه می‌نماید در ابتدای این مراسم افشین شریعت دبیر عملی این رویداد نیز با اشاره به روند جمع‌آوری مقالات گفت: از ابتدای اعلام و انتشار فراخوان بیش  از ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه ارسال كه با تلاش گسترده و دقت نظران هیئت‌داوران تمامی مقالات مطالعه، ارزیابی و برترین‌ها انتخاب شدند كه بخشی از آن‌ها در قالب پانل و بخشی نیز به شكل پوستری در این دو روز همایش ارائه گردید.  
وی  همچنین اعلام كرد: این همایش با اهدافی یکپارچه‌سازی دستگاه‌های حمل‌ونقل هوشمند در کشور، افزایش تعاملات دانشگاه به متولیان و بدنه اجرای سیستم‌ها، جلب مشارکت ارگان‌ها و دست‌اندرکاران این سیستم‌ها برگزار شد.  
گفتنی است در پایان این مراسم با اهداء لوح و تندیس همایش، از ارائه‌کنندگان مقالات برتر و مبتكران حوزه ITS  تقدیر و تشکر شد و بیانیه پایانی همایش  با توجه به اهداف تعیین‌شده و مباحث علمی و تخصصی طراحی‌شده، قرائت گردید.  
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.