| کد خبر: 79638 |

سنندجی:

بهره برداری از تابلوهای بریل در خط یک بی. آر. تی پایتخت طی روزهای آینده

تین نیوز | مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از راه اندازی تابلوهای مسیریاب با خط بریل در خط یک بی.آر.تی طی روزهای آینده خبر داد.

پیمان سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر طراحی تابلوهای مسیریاب با خط بریل در ایستگاه‌های اتوبوس خط یک بی. آر. تی به اتمام رسیده است، گفت: این اقدام به منظور دسترسی آسان تر برای نابینایان در راستای استفاده حداکثری از این خطوط صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور تایید نهایی فرمت و صحت علائم با جامعه نابینایان رایزنی صورت گرفته است که پس از آن و طی روزهای آینده نخستین تابلوهای مسیریاب خط بریل در خط ۱ بی ار تی مسیر آزادی - خاوران به بهره برداری می رسد.

به گفته سنندجی این مهم برای اولین بار درخط یک BRT رخ می‌دهد و کم کم با بررسی مشکلات و رفع نقاط ضعف و کاستی ها، این طرح در سطح تمامی خطوط بی آرتی شهر تهران اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین از نصب دستگاه صوتی اعلام‌کننده نام ایستگاه‌ها در داخل اتوبوس‌های BRT خبر داد و گفت: از این پس اتوبوس‌ها نیز مانند مترو به سیستم صوتی اعلام‌کننده نام ایستگاه مجهز می‌شوند تا نابینایان بهتر بتوانند مسیر خود را انتخاب کنند.

سنندجی در ادامه به راه اندازی اینترنت در داخل اتوبوس های پایتخت پرداخت و بیان کرد: دوسال پیش موضوع اینترنت در اتوبوس ها مطرح شد و با توجه به مشکلاتی که در آن زمان به وجود آمد، متوقف شد این در حالیست که اکنون مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی اینترنت داخل اتوبوس ها به لحاط زیرساخت های فنی و مسائل حقوقی و مجوزها کمی زمانبر است، گفت: به منظور تحقق این امر با شرکت های توانمند رایزنی صورت گرفته است.

سنندجی افزود: امیدوارم با رفع مسائل حقوقی و صدور مجوزها در سال ۹۵ اینترنت داخل اتوبوس ها راه اندازی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.