| کد خبر: 38357 |

تصویب یک فوریت لایحه پیشنهادی کرایه تاکسی در سال ۹۴ به منزله تصویب نرخ نیست

تین نیوز |  انعکاس اخبار مربوط به تصویب یک فوریت لایحه پیشنهادی کرایه تاکسی در سال 94 با افزایش 35 درصدی نرخها از جنبه قانونی اشتباه است.
 
به گزارش تین نیوز از شورای اسلامی شهر تهران؛ در یکصدو بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که روز سه شنبه 24 دی ماه برگزار شد یک فوریت لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در خصوص "تعیین نرخ کرایه های تاکسی در سال  94" در دستور کار قرار داشت.
 
بر همین اساس اعضا شورا با توجه به فرا رسیدن فصل بررسی  بودجه سال 94 شهرداری تهران یک فوریت لایحه پیشنهادی  فوق را به تصویب رساندند.
 
همچنین اعضا شورا در این جلسه تاکید کردند تعیین نرخ حمل و نقل عمومی در بخش تاکسی، اتوبوس و مترو نباید به صورت جداگانه باشد.
 
گفتنی است در جریان بررسی این لایحه نرخ پیشنهادی شهرداری تهران برای افزایش کرایه های تاکسی در سال 94 حدود 35 درصد اعلام شد.
 
تصویب یک فوریت این لایحه پیشنهادی و اعلام نرخ پیشنهادی موجب شد تا این خبر به اشتباه از سوی برخی رسانه ها با عنوان "افزایش 35 درصدی کرایه های تاکسی در سال 94 " اعلام و درج شود. که با توجه به اصل و ماهیت موضوع این عنوانین صحت ندارد.
 
بر اساس این گزارش خاطر نشان می شود که شورای اسلامی شهر تهران بر اساس قانون می تواند جهت تعیین نرخ کرایه های حمل و نقل  عمومی برای سال جدید اقدام کند. لوایح مربوط به این اقدام نیز از سوی شهرداری تهران تهیه و جهت بررسی و تصویب به شورا ارائه می شود که  در مرحله اول  به صورت یک فوریت به تصویب می رسد بدان معنی که زمان برای بررسی دقیق نرخ های پیشنهادی در نظر گرفته شود.
 
بنابراین تصویب یک فوریت هر طرح و لایحه ایی به منزله تصویب نهایی آن  نخواهد بود. در خصوص کرایه های حمل  نقل نیز چگونگی و میزان افزایش نرخها در کمیسیون های تخصصی شورا مشخص شده و سپس موضوع جهت تصویب نهایی در صحن علنی در دستور کار شورا قرار می گیرد.
 
 در نهایت چنانچه فرمانداری تا 15 روز به آن اعتراض نداشته باشد از 15 فروردین هر سال تا 15 فروردین سال بعد آن قابلیت  اجرایی خواهد داشت. بنابراین مصوبه شورا در یکصدو بیست و سومین جلسه  برای یک فوریت بررسی لایحه پیشنهادی بوده و در اصل مجوز بررسی چگونگی افزایش  کرایه های سال 94 به تصویب اعضا شورا رسیده است.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.