| کد خبر: 224088 |

۱۸ هزار خودروی متخلف توقیف شدند

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: بیش از ۱۸ هزار خودرو را در ۹ ماه گذشته به دلیل دو تخلف هم‌زمان توقیف کرده‌ایم. رصد این تخلفات حادثه‌ساز اولویت اصلی پلیس در بزرگراه‌ها است.

تین نیوز

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: بیش از ۱۸ هزار خودرو را در ۹ ماه گذشته به دلیل دو تخلف هم‌زمان توقیف کرده‌ایم. رصد این تخلفات حادثه‌ساز اولویت اصلی پلیس در بزرگراه‌ها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، افزود: معابر عمومی برای استفاده همه مردم است. پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از ظرفیت دوربین‌های نظارت تصویری تخلف‌ها را بررسی می‌کند. همچنین تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس در همه شرایط حضور دارند. مردم هم از طریق تماس با ۱۱۰ می‌توانند پلیس را از تخلفات و دور دورهای شبانه مطلع کنند. پلیس فتا نیز قرارهای شبانه دور دور و سلب آسایش مردم را در فضای مجازی رصد می‌کند.

وی اظهار داشت: پایان سلب آسایش مردم و تخلف‌های مجرمانه رانندگی، توقیف خودرو، اعزام به پارکینگ و معرفی متخلف به مرجع قضائی خواهد بود. ماده ۶۱۸ تخلف‌های رانندگی این تخلف‌ها را اخلال در نظم می‌داند. در ۹ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف را به مرجع قضائی معرفی کرده‌ایم.

موسوی پور افزود: همچنین بیش از ۱۸ هزار خودرو را در ۹ ماه گذشته به دلیل دو تخلف هم‌زمان توقیف کرده‌ایم. رصد این تخلفات حادثه‌ساز اولویت اصلی پلیس در بزرگراه‌ها است. در بعضی از تصادف‌ها خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز به لاین مقابل پرتاب شده است و منجر به فوت راننده شده است. خیلی‌ها از خودروهای توقیف شده نقش مستقیم در تصادف ندارند اما تخلف ساز بوده‌اند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهبر تهران بزرگ تشکیل شده است که سرعت را به ۳ بخش تقسیم کرده‌ایم. بخش اول سرعت ۳۰ کیلومتر فراتر از سرعت مجاز، بخش دوم سرعت ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر فراتر از سرعت مجاز و در نهایت سرعت ۵۰ کیلومتر فراتر از سرعت مجاز است. از راننده متخلف با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر فراتر از سرعت مجاز تعهد اخذ می‌شود. در صورت تکرار، اقدام راننده اخلال در نظم تشخیص داده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.