| کد خبر: 143991 |

۴۷ نقطه حادثه خیز استان تهران اصلاح شد

معاون استاندار تهران از اصلاح ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در استان تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون استاندار تهران از اصلاح ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نعت‌الله ترکی، معاون استاندار تهران در پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور استاندار تهران و معاونانش برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی را به صورت کاربردی پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: پروژه‌هایی که در سطح استان در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود را در این جلسات رصد کرده و در جلسه امروز چندین طرح مربوط به حوزه شهرستان فیروزکوه را در بخش‌های کشاورزی و صنعت مورد بررسی قرار دادیم.

او با بیان اینکه در حوزه کشاورزی شهرستان فیروزکوه یکی از مراکز تولید گل محمدی در برنامه اقتصادی مقاومتی است، گفت: ۵۳۰ هکتار زمین در قالب ۲۳ تعاونی سال گذشته مصوب شد تا در اختیار بخش خصوصی برای اشتغال‌زایی قرار گیرد امروز در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد تا دو هفته آینده دستگاه‌های متولی مانند حوزه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و صنعت و معدن و تجارت اقدامات لازم را در طی این دو هفته انجام داده و در حقیقت زمین مورد نیاز و مشکلاتی که بر سر راه سرمایه‌گذاران قرار دارد برطرف شود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در کنار این طرح‌ها واحدهایی که جزو صنایع تبدیلی هستند نیز ایجاد می‌شود تصریح کرد:‌ واحد تبدیلی مزرعه گل محمدی ایجاد شده و لازم است که تا دو هفته آینده مراحل واگذاری این زمین انجام شود. همچنین در حوزه صنعت واحدهایی که برای بخش تولید در نظر گرفته شده شامل سه کارخانه صنایع تبدیلی هستند که امروز نیز مشکلات به این صنایع مطرح و با توجه به اینکه این کارخانه‌ها اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر ایجاد می‌کنند، مقرر شد مشکلاتی از جمله گازرسانی و آب که بر سر راه آنها وجود دارد نیز برطرف شده و تا دو هفته آینده گزارش آن ارائه شود.

ترکی با بیان اینکه در ادامه این جلسه مسائل مربوط به راه و شهرسازی مطرح شد خاطرنشان کرد: مصوباتی در قالب اقتصاد مقاومتی مطرح شده که مورد بررسی قرار گرفت یکی از آن موارد که بسیار اهمیت دارد رفع نقاط حادثه‌خیز  در جاده‌ها است که این موضوع در حوزه اقتصاد مقاومتی در گذشته مطرح شده بود. بر اساس طرحی که پنج الی شش سال گذشته اجرا شده بود ۵۶ نقطه حادثه‌خیز گزارش شده که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده ۴۷ نقطه حادثه خیز از موارد اشاره شده برطرف و با رفع نواقص آمار تلفات جانی در جاده‌ها حدود ۲ درصد کاهش داشته است و ما برای سال ۹۶ نیز برنامه‌ریزی کردیم آن نقاط حادثه‌خیز که برطرف نشده نیز مانند گردنه گدوک و حوزه آبعلی کمربندی دماوند برطرف شود و این از اولویت‌های ما است.

معاون استاندار با بیان اینکه در حوزه شهرستان ورامین تعریض جاده آب باریک به چرم شهر نیز از اولویت‌های کاری ما است، تصریح کرد: همچنین استفاده از فناوری‌ها در زمینه آسفالت روستایی در دستور کار قرار گرفته و استان تهران به عنوان استان پایلوت انتخاب شده و از سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و در این فناوری مواد مختلفی از جمله سیمان به جای آسفالت پیشنهاد شده است که در حال بررسی است و اگر موانع برطرف شود به صورت پایلوت انجام شده و در صورت عدم مشکل در سراسر کشور اجرایی می‌شود. این موضوع موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی راه‌ها خواهد شد.

او با بیان اینکه ما در استان تهران و شهر تهران با چند مشکل اساسی روبرو هستیم یادآور شد: یکی از این مشکلات در بخش حمل و نقل، ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوا و همچنین رفت و آمد و تردد شهروندان برای مسافرت‌های درون شهری است و باید برای این مشکلات و معضلات فکر اساسی صورت گیرد. از همین رو با همکاری بخش خصوصی طرحی ارائه شده که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و قرار است این طرح تا دو هفته آینده نهایی شده و در زمینه اقتصاد مقاومتی منظور شود و پس از مصوب شدن کارهای اجرایی و عملیاتی آن آغاز شود.

ترکی خاطرنشان کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد بخش اشتغال و ارزش افزوده مربوط به بخش خدمات است این خدمات دارای تعاریف خاصی است و مردم انتظار دارند در این  بخش‌ها هم خدمات خوبی را دریافت و هم مشکلات و موانع کمتری داشته باشند از همین رو شرکتی در بخش خصوصی این موارد را مورد بررسی قرار داده و سامانه‌ای را طراحی کرده که بر اساس آن شهروندان می‌توانند به صورت تلفنی یا آنلاین از این سامانه استفاده کنند به عنوان مثال از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات اقدام کنند. این سامانه در آینده اعلام خواهد شد و شهروندان می‌توانند بدون ایاب و ذهاب خدمات لازم را دریافت کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.