| کد خبر: 143820 |

همکاری های حمل و نقلی ایران و اوکراین بررسی شد

در مذاکرات محمد بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و ولادیمیر اوملیان وزیر زیرساخت های این کشور برنامه توسعه همکاری های حمل و نقلی در حوزه های مختلف بررسی شد.

تین نیوز

در مذاکرات محمد بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و ولادیمیر اوملیان وزیر زیرساخت های این کشور برنامه توسعه همکاری های حمل و نقلی در حوزه های مختلف بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که روز سه شنبه در شهر کی یف پایتخت اوکراین برگزار شد، امضای پروتکل همکاری در بخش حمل و نقل و برقراری پرواز منظم هواپیمایی کیش در مسیر تهران- کیف – تهران مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری نشست مشترک کمیته حمل و نقل جاده ای در اوکراین و همچنین دومین اجلاس کارگروه در این حوزه، همکاری در پروژه های زیرساختی ریلی، حمل و نقل ترکیبی و ارتباط کاری بین بنادر دو کشور نیز از دیگر محورهای دیدار بهشتی منفرد و اوملیان بود.

وزیر زیرساخت های اوکراین در این مذاکرات با استقبال از گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف حمل و نقلی بر لزوم شتاب بخشی برای عملی شدن توافق های انجام شده بین دو کشور و امضای چند یادداشت تفاهم در آینده نزدیک تأکید کرد.

اوملیان همچنین از مقامات جمهوری اسلامی برای حضور در همایش بین المللی حمل و نقل که 17 شهریور در بندر اودسا برگزار می شود، دعوت کرد.

بهشتی منفرد سفیر ایران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری های دو کشور از جمله در عرصه اقتصادی و حمل و نقلی، آمادگی جمهوری اسلامی را برای توسعه مناسبات در این بخش با اوکراین اعلام کرد.

اوکراین با بیش از 603 هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی یف در شرق اروپای هم مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد.

اوکراین که تا پیش از سال 1991 و فروپاشی شوروی یکی از 15 جمهوری این کشور وقت بود، به دلیل جایگاه راهبردی دفاعی در برابر غرب و همچنین موقعیت های اقتصادی، پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف از جمله صنعت جنگ افزاری و هواپیماسازی کرد که هنوز بسیاری از این توانمندی ها را حفظ کرده است و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.