| کد خبر: 268996 |

با حضور استاندار مرکزی

واگن پارس مپنا 200 واگن به ارزش 15 میلیون یورو تحویل مشتریان داد

200 دستگاه انواع واگن تولید شده توسط شرکت واگن پارس مپنا اراک به ارزش 15 میلیون یورو، روز پنجشنبه 10 اسفند 1402 با حضور استاندار مرکزی و مدیرعامل این شرکت تحویل مشتریان شد.

تین نیوز

استاندار مرکزی در آیین تحویل این واگن‌ها در سالن جلسات شرکت واگن پارس مپنا اراک، اظهار کرد: شرکت مپنا سال گذشته و حدودی از ایام امسال موفق شد رکود تولیدات خود را در طول تاریخ فعالیت خود بشکند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: برخی از مشکلات اعم از مباحث مالی از سوی مشتریان سبب شد امسال رکورد تولید شده سال گذشته محقق نشود و مقداری کاهش یابد.

وی بیان کرد: دستوری رییس جمهور به وزرای کشور و صمت مبنی بر رعایت انصاف صادر کرده که بر مبنای آن تقاضای مشتریان بزرگ کشور از جمله متروی تهران به صورت منصفانه بین تولیدکنندگان و با تاکید به واگن پارس مپنا اراک توزیع شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس این دستور اعلام شده، طوری نباشد که انحصار ایجاد شود و امید است حمایت از این شرکت روز به روز افزایش یابد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: مسایل مرتبط با واگن پارس به شخص رییس جمهوری، وزیر صنعت و مسئولان مرتبط ارجاع داده شد است و به نظر می‌رسد که رفع آنها هنوز نیازمند زمان است.

وی با اشاره به برخی از مباحث کارگری در تمام صنایع دنیا، گفت: واگن پارس در بحث مباحث کارگری وضعیت باثبات تری را تا به امروز در استان داشته و با چالش کارگری روبرو نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: وزارت نیرو بدهی و مطالبات خود را از دولت تهاتر کرده است.

حسن میرزاخانی افزود: برای بدهی مالیاتی شرکت واگن‌پار از شهریورماه اقدامات لازم با دولت صورت گرفته و کار در حال انجام است و تلاش است که تا ۲۵ اسفندماه بدهی شرکت با مطالبات وزارت نیرو از دولت تهاتر شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا هم گفت: امروز یک سبد حدود ۲۰۰ دستگاه انواع محصولات ریلی این شرکت تحویل شبکه و به هشت مشتری داده می‌شود. مرتضی ملانژاد افزود: ارزش این سبد محصولات حدود ۱۵ میلیون یورو است.

وی بیان کرد: سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و سه دستگاه محصول تحویل شبکه ریلی شد و سال بی‌نظیری رقم خورد و رکورد ۴۵ ساله واگن پارس شکسته شد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا ادامه داد: امسال به دلیل برخی از مشکلات از جمله نداشتن مشتری و سفارش، حدود ۳۰ درصد ظرفیت تولید کاهش یافت، اما با همت پرسنل و با تغییر ساعت کاری از تعدیل نیرو جلوگیری شد.

ملانژاد با بیان اینکه واگن پارس یک سرمایه ملی و ارزشمند و مجهز برای کشور است، افزود: با وجود اینکه شهرداری تهران تمام سفارش‌های متروی خود را به چین داده است، هنوز به سفارش‌های کرج امیدواریم.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست. کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.