| کد خبر: 231043 |

۲۰۰ نوع محصول پیشرفته در زیر مجموعه‌های مپنا تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) گفت: ۲۰۰ نوع محصول هایتک ( پیشرفته) در سطح جهانی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه مپنا تولید می‌شود و قرار گرفتن واگن‌پارس در کنار مپنا می‌تواند گام مهمی برای بهبود سطح شاخص‌ها و مولفه‌های تولیدی این واحد صنعتی باشد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) گفت: ۲۰۰ نوع محصول هایتک ( پیشرفته) در سطح جهانی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه مپنا تولید می‌شود و قرار گرفتن واگن‌پارس در کنار مپنا می‌تواند گام مهمی برای بهبود سطح شاخص‌ها و مولفه‌های تولیدی این واحد صنعتی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «عباس علی‌آبادی» روز یکشنبه در بازدید از شرکت واگن‌های اراک، افزود: نوسازی تجهیزات و عوامل تولید این واحد واگن‌سازی کلید خورده و به‌زودی تمامی دستگاه‌های این شرکت به‌روزرسانی می‌شوند.

وی ادامه داد:  شرکت واگن‌پارس اراک به لحاظ ساختاری مشکل چندانی ندارد و با توجه به استقرار شرکت‌های ماشین‌سازی و آذرآب در مجاورت این واحد می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای بالندگی و نوسازی تجهیزات واگن‌های استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت مپنا شرکت واگن پارس را ز سرمایه‌های ملی دانست و گفت: در شرایط کنونی صنعت کشور به کلی دچار مشکل است و شرکت مپنا برای حل مشکلات واحدهای زیرمجموعه خود متکی به فکر، اندیشه و ظرفیت‌های داخلی است.

علی‌آبادی اظهار داشت: شرکت مپنا تلاش می‌کند یک تعامل سازنده‌ای با شرکت‌های زیرمجموعه خود برقرار کرده و در این مسیر صرف تشکیلاتی و ساختاری نیست بلکه باید به لحاظ فرهنگی، ادبیات کاری و استفاده از ظرفیت‌ها با یکدیگر گره بخورند.

مدیرعامل شرکت مپنا اضافه کرد: ایجاد بازار برای مجموعه واگن پارس برنامه دوم این شرکت است و اکنون یک قرارداد هزار دستگاهی منعقد شده و کارگاه‌های این شرکت فعال هستند اما به دنبال قراردادهای بیشتری هستیم تا بتوانیم تعداد شیفت‌های کاری را بیشتر و از حداکثر این واحد تولید استفاده و میزان بهره‌وری را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

علی‌آبادی گفت: برای تنوع دادن به محصولات و ارتقای کیفی محصولات متناسب با فناوری روز دنیا باید کار کرد و اگر چه اکنون هم کیفیت محصولات واگن پارس مطلوب است اما بهبودکیفیت یک فرآیند جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: رویکرد جدی مپنا عبور از مرزهای داخل و توسعه صادرات است و با توجه به تجربه‌های ارزنده‌ای که واگن پارس در این زمینه دارد می توانیم موفقیت‌های در این زمینه به‌دست آورد.

مدیرعامل شرکت مپنا افزود: این شرکت در گام‌نخست فعالیت خود در واگن‌های یک‌هزار دستگاه واگن از این واحد تولیدی پیش‌خرید کرد که به زودی به مشتریان واقعی به فروش می‌رسد.

علی‌آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت آلومینیوم‌سازی المهدی از شرکت‌های زیرمجموعه مپنا است، نزدیک شدن به آلومینیوم اراک نیز از برنامه‌های آینده مپنا است.

مدیرعامل شرکت واگن‌های اراک نیز گفت: این شرکت دارای ۹۸۵ نفر پرسنل است که میانگین تحصیلات پرسنل به بالای فوق دیپلم می‌رسد و عمده محصولات نیز سامل تولید واگن های مسافری، انواع واگن باری، لوکوموتیو و واگن های مترو می رسد.

‌«محمدرضا مختاری» افزود: با اشاره به اینکه شرکت تاکنون ۲ هزار دستگاه صادرات به کشورهایی چون چین، کوبا، بنگلادش، سوریه و سودان داشته است، گفت: ظرفیت اسمی شرکت سالانه تولید هزار دستگاه انواع واگن است و از ابتدای تاسیس تاکنون ۱۲ هزار دستگاه انواع واگن در شرکت تولید شده است و در واقع ۷۰ درصد واگن های در حال سیر در کشور تولید شرکت واگن پارس است.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله تولید در شرکت برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ بیان کرد: برای این سال ها تولید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع واگن برنامه ریزی شد که تا پایان سال ۱۳۹۹ و برنامه ریزی تولید یک هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن، یک هزار و ۷۲۸ دستگاه معادل ۹۶ درصد برنامه انجام شده است و با وجود همه سختی‌ها در سال گذشته ۵۳۲ دستگاه واگن تولید شد.

مدیرعامل شرکت واگن‌های اراک گفت: در سه تا چهار اخیر تعداد قراردادها و تولیدات را افزایش چشمگیری داشت به طوری که قرارداد تولید چهار هزار دستگاه واگن بسته شد و اکنون تولید یک‌هزار و ۱۲۷دستگاه قرارداد قطعی دارد و تاکنون ۲۳۸ دستگاه تولید و تحویل شده است و ۸۸۹ دستگاه نیز باید تولید شود.

مختاری افزود: براساس برنامه پنج ساله امسال واگن پارس باید ۷۰۰ دستگاه تولید کند. در حال حاضر تولید ماهانه شرکت به ۶۰ دستگاه رسیده است اما، باید به ماهی ۸۰ دستگاه برسیم و آرام آرام به ظرفیت اسمی شرکت که تولید هزار دستگاه در سال است، دست یابیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر هیات مدیره در سال جاری تولید ۸۸۵ دستگاه در واگن پارس هدفگذاری شد بیان کرد: که برنامه دوم در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ساماندهی خطوط تولید، آماده سازی خطوط تولید، تعمیرات فیکسچرها و ایستگاه های کاری، آماده سازی و تعمیرات ماشین آلات فرسوده، محوطه سازی و انجام عملیات تسطیح جهت طرح های توسعه انبارها، انجام تعمیرات اساسی کابین های رنگ را از جمله اقدامات انجام شده در ابتدای سال جاری از مهترین اقدامات این واحد واگن سازی است.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

۱۰۰ درصد سهام شرکت واگن‌های اراک آذرماه سال ۹۹ به گروه صنعتی مپنا واگذار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.