| کد خبر: 226412 |

بازدید معاون وزیر صنعت از کارخانجات گروه مپنا

معاون امور صنایع وزیر صمت و رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات از بخشی از دستاوردهای مپنا در کارخانجات این گروه بازدید کردند.

تین نیوز

معاون امور صنایع وزیر صمت و رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات از بخشی از دستاوردهای مپنا در کارخانجات این گروه بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مپنانیوز، در نشست آغازین این رویداد در محل شرکت توگا، ساختار، فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری گروه مپنا به همراه دستاوردها،‌ توانمندی‌ها و وضعیت جاری مپنا و فرآیند تولیدات و اقدامات اجرایی گروه مپنا در حوزه‌های صنایع نیروگاهی، نفت و گاز، ریلی، سلامت و نیز صنعت ساخت خودرو برقی و به صورت خاص نسخه 3 بومی سازی شده توربین MGT-70 و روند ساخت داخل توربین کلاس F و مباحث موجود در این روند در کنار بخشی از راهکارهای گروه مپنا در این زمینه تشریح شد. پس از آن مدعوین از بخش‌های مختلف و سالن‌های تولید کارخانجات شرکت‌ مهندسی ساخت توربین مپنا (توگا) بازدید نمودند.

محورهای اصلی بازدید، توانمندی شرکت مپنا در ساخت داخل تجهیزات عمده نیروگاهی و به صورت خاص توربین کلاس F و پره‌های توربین و مباحث داخلی سازی و واردات تجهیزات نیروگاهی با توجه به عمق ساخت داخل این تجهیزات در این گروه صنعتی بود. همچنین در خصوص به کارگیری توان گروه مپنا در حل مسائل کنونی صنعت بحث و گفتگو شد. معاون وزیر صمت و تیم همراه، با حضور در بخش‌های مختلف سالن‌های تولید شرکت توگا از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های این شرکت در حوزۀ ساختِ تجهیزات نیروگاهی از جمله توربین‌های کلاس‌های مختلف نیروگاهی آشنا شدند. در ادامه سالن‌های ریخته‌گری، ماشین کاری و پوشش دهی شرکت مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو) مورد بازدید قرار گرفت. تولید پره‌های توربین گازی V94.2، قطعات توربین‌های مختلف، تولید انبوه پره‌های نسل جدید توربین‌های گازی به روش DS  و SX بخشی از توانمندی‌های شرکت پرتو بود که مورد بازدید قرار گرفت. مدیران ارشد گروه مپنا تاکید نمودند با این توانمندی‌ها که در دو دهه اخیر در نیروگاه‌های متعدد کشور نصب شده است، عملا کشور از واردات توربین، تجهیزات عمده نیروگاهی و قطعات حیاتی این صنعت نظیر پره بی‌نیاز شده است.

دکتر نیارکی نیز، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و گام‌های بلند گروه مپنا در ساخت تجهیزات نیروگاهی، در خصوص استفاده از توان داخلی این گروه صنعتی تاکید کرد.

این دیدار روز پنجشنبه 25 دی ماه با حضور معاون برنامه‌ریزی و کنترل راهبردی، معاون بازرگانی، مدیر بخش سرویس و مدیران عامل شرکت‌های مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا و مهندسی و ساخت توربین مپنا برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.