| کد خبر: 195534 |

کرج اتوبوس ویژه مدارس ندارد

در برنامه استقبال از مهر، اتوبوس‌های موجود بهسازی و تعمیر شده‌اند تا با کمترین مشکل و در سرفاصله مطلوب بتوانند مسافران که بخش عمده‌ای از آنها را دانش آموزان تشکیل می‌دهند، جابه جا کنند.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج، گفت: با شروع فصل مدرسه، تعداد اتوبوس‌ها در خطوط پرتردد شهر افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید استاد کاظمی  اظهار کرد: علی‌رغم این‌که راه‌اندازی خطوط اتوبوس ویژه مدارس در قانون مشخص شده و عوارض آن نیز مشخص است ولی تا کنون موفق به راه‌اندازی این خطوط در کرج نشده‌ایم.

وی ادامه داد: با آغاز مهر ماه، تعداد زیادی از دانش آموزان برای رفتن به مدرسه و منزل از اتوبوس استفاده می‌کنند به‌همین دلیل تمهیداتی اندیشیده شده تا تعداد اتوبوس‌ها در خطوط پرتردد شهر در ساعات نزدیک به شروع و اتمام مدرسه افزایش یابد.

وی گفت: در برنامه استقبال از مهر، اتوبوس‌های موجود بهسازی و تعمیر شده‌اند تا با کم‌ترین مشکل و در سرفاصله مطلوب بتوانند مسافران که بخش عمده‌ای از آن‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، جابه‌جا کنند.

این مسئول در ادامه به نظارت دقیق سازمان بر معاینه فنی اتوبوس‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که بخش عمده آلودگی هوای شهر ناشی از فعالیت اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی است، حساسیت در خصوص افزایش یافته و با قطعیت می‌توان گفت تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی برگه معاینه فنی دارند و از تردد اتوبوس‌های فاقد این برگه جلوگیری می‌شود.

استاد کاظمی توضیح داد: با نزدیک شدن به فصل سرد و افزایش ذرات آلاینده هوا، وظیفه سازمان است تا با نظارت بر سلامت و ایمنی اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، سهم خود را در کاهش آلودگی‌ها ایفا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.