| کد خبر: 55171 |

رییس جمهور: برخی از جیب مردم بی خبرند

تین نیوز | رئیس جمهور با بیان اینکه نخواهیم گذاشت بیگانگان ظلم و جنایت تحریم را ادامه دهند، گفت: آنها که می گویند ما در برابر ۱+۵ نباید با قامتی رشید و با دیپلمات های کارآزموده حرف بزنیم و مذاکره کنیم گویا از زندگی مردم بی خبرند.
 
دکتر حسن روحانی در نوزدهمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید در جمع مردم بجنورد افزود: همه مردم ایران و جوانان بدانند هر مشکلی که برای این ملت هست ما دست به دست هم خواهیم داد و از 24 خرداد 92 روند رو به جلویی داشته‌ایم.
 
وی گفت: ما دست به دست هم خواهیم داد و با اتحاد و یگانگی ، وحدت ، انسجام ملی و با حمایت و هدایت  مقام معظم رهبری، با اتکال به خداوند و با توجهات امام هشتم (ع) کار را پیش خواهیم برد.
 
رئیس جمهور افزود: ما تنها نیستیم؛ ملت ما تنها نیست؛ دولت ما تنها نیست؛ رهبری ما تنها نیست؛ و یک ملت  منسجم و یکپارچه و تحت عنایت  پیامبر عظیم الشأن و ائمه هدی (ع) هستیم.
 
آقای روحانی گفت : نخواهیم گذاشت حقوق ملت ایران  پایمال شود و مواد خوراکی مردم گران‌تر به دست مردم برسد .
 
رئیس جمهور افزود: شما ملت بدانید هر جنسی که  از خارج به دست شما رسیده حداقل 10 تا 15 درصد  گران تر رسیده  یعنی این پول از جیب شما داده شده است و آنها که می گویند تحریم مهم نیست  گویا از جیب مردم بی خبر هستند.

آقای روحانی گفت : آنها که می گویند ما نباید در برابر بیگانگان بایستیم و آنها که می گویند ما در برابر 1+5 نباید با قامتی رشید و با دیپلمات های کارآزموده حرف بزنیم و مذاکره کنیم  گویا از زندگی مردم بی خبرند.
 
وی افزود: ما به حول و قوه الهی و با هدایت های رهبری معظم انقلاب و باحمایت شما مردم بزرگ هم در داخل ایران  غنی سازی خواهیم کرد و هم  چرخ اقتصاد را به حرکت در می آوریم.
 
دولت ننشسته است تا تحریم‌ها برطرف شود
 
رئیس جمهور گفت: در 22 ماه گذشته صدها هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری مدرن قطره ای قرار داده ایم و فقط در دو استان خوزستان و ایلام 177 هزار هکتار تحت آبیاری مدرن قرار گرفت.
 
آقای روحانی افزود: در استان خراسان شمالی برای مدرن کردن آبیاری کشاورزی 60 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
 
وی گفت: نخواهیم گذاشت با فشار دشمن قامت رشید ملت بزرگ ایران ذره ای در برابر فشار دشمنان خم شود، این سر آزاده ملت ایران است.
 
آقای روحانی افزود: به رغم همه فشارها، تحول بزرگ در سلامت را در این 22 ماه شاهد هستیم.
 
وی گفت: در طول یک سال گذشته بیش از 3900 پزشک متخصص به استان های محروم و نقاسط دورافتاده اعزام کرده ایم که این پزشکان به طور شبانه روزی در این مناطق برای درمان مردم حضور دارند.
 
آقای روحانی افزود: هزارها خانه بهداشتی را ساختیم، آماده یا تجهیز کردیم و در این مدت برای آسودگی بیشتر بیماران نزدیک به 11 میلیون نفر را در حاشیه شهرها تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم.
 
وی گفت: ما 9 میلیون و 200 هزار نفر را در یک سال جدید تحت پوشش بیمه درمانی و 11 میلیون نفر را تحت پوشش حمایت امنیت غذایی قرار دادیم.
 
رئیس جمهور افزود: این دولت ننشسته است تا دیگران در مذاکرات هسته ای در برابر حرف حق ما تسلیم بشوند یا نشوند.
 
آقای روحانی گفت: این دولت ننشسته است تا تحریم‌ها برطرف شود، از روز آغاز دولت در شرایط تحریم قدم به قدم برای رفاه مردم، برای خدمات اجتماعی با کمک شما مردم قدم برداشته ایم و برخواهیم داشت.
 
روش این دولت همواره اعتدال خواهد بود

رئیس جمهور گفت: امروز دو سال از آراء مردم به اعتدال و میانه‌روی می‌گذرد، دولتی که چشم‌اندازش امید و برنامه‌اش تدبیر است و روشش همواره اعتدال خواهد بود.
 
افزود: امروز دو سال از رأی ملت برای تشکیل چنین دولتی می گذرد و شما حماسه بزرگی در این سرزمین آفریدید.
 
وی اضافه کرد: مردم  با 73 درصد واجدان شرایط پای صندوق‌های آراء ثابت کردند که این ملت عاشق نظام، جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری دینی است و انتخاب خود را با صندوق آراء در جامعه خود به جهانیان نشان دادند.
 
رئیس جمهور گفت: دو سال قبل ملت در 24 خرداد اعلام کرد ما مسیری را انتخاب می کنیم که در آن همه اقوام متحد و کنار یکدیگر باشند، مسیری که شیعه و سنی، ترک و ترکمن، کرد، بلوچ، عرب و لر همه و همه زیر پرچم اسلام و پرچم ایران برای توسعه ایران دست به دست هم خواهیم داد.
 
آقای روحانی در ابتدای سخنانش در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه دوستی و محبت، نشاط معنوی، سخاوت‌ها، قرآن و معنویت، تقرب به خداوند تبارک و تعالی و زدودن دل‌ها از انواع کینه‌ها را تبریک گفت.
 
در آغاز کار دولت، از رشد و رونق اقصادی خبری نبود
 
رئیس جمهور گفت: ما در روز 24 خرداد دو سال پیش به همه اعلام کردیم که در این سرزمین به فرهنگ، افکار و سلیقه‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم.
 
آقای روحانی افزود: ما آستانه تحمل را بالا و بالاتر می بریم این جناح یا آن جناح، این حزب یا آن حزب، این قومیت یا آن قومیت، این لهجه و گویش یا آن لهجه و گویش، همه ما در پی یک هدف واحدیم و آن پیشرفت سریع و همه‌جانبه ایران عزیز است.
 
رئیس جمهور گفت: ما می خواهیم در این کشور بر رقبایمان، همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی بجوییم.
 
وی افزود: مردم ایران، مردم خراسان و خراسان شمالی، اگر می خواهیم به پیشرفت و قله های ترقی دست پیدا کنیم باید متحد باشیم و دست به دست هم بدهیم اختلافات را کنار بگذاریم و همه به هم کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود .
 
رئیس جمهور گفت : روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد از رشد و رونق اقتصادی خبری نبود آمار اقتصادی نشان می داد که در سال 91 نزدیک به منفی 7 درصد شرایط رشد کشور بوده یعنی رکود عمیق. حتی در سال 92 نیز باز رشد منفی بود یعنی ادامه رکود .
 
وی ادامه داد : شما می دانید در شرایط رکود روز به روز تولید کاسته و کاسته می شود اگر تولید کاسته شد دست نیاز ما به بیگانه دراز می شود  و اگر تولید کاسته شد، حتی برای نان شب هم نیازمندیم تا گندم را از خارج وارد کنیم .
 
آقای روحانی گفت : شما می دانید در سال 92 میلیون ها تن گندم را وارد کردیم و سال گذشته دو، سه میلیون تن گندم کمتر وارد کردیم و امسال به حول و قوه الهی کمتر وارد خواهیم کرد.
 
قادر هستیم که کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم
 
رئیس جمهور گفت: نیازمندی های کشاورزی ما در طول سال های 92 و 93 به بیگانگان کاهش پیدا کرد و روی پای خود ایستادیم.
 
آقای روحانی افزود: در همین مدت 8 میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کشور شد و این به معنای حرکت کشور در مسیر تولید است.
 
وی اضافه کرد: افزایش روزافزون تراکتور، کمباین و ماشین آلات کشاورزی به معنای حرکت کشور در مسیر توسعه و رشد است.
 
آقای روحانی بالاترین مشکل اجتماعی کشور را بیکاری دانست و گفت: چرا باید در ایران باعظمت، با ظرفیت‌های زیاد جوانان دختر و پسر و تحصیلکردگان بیکار باشند و این نشان می‌دهد که باید حرکتی از نو شروع کنیم.
 
رئیس جمهور خطاب به ملت ایران و مردم حاضر در ورزشگاه تأکید کرد: ما می توانیم و قادر هستیم که کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: دیگران آمده اند در مسیر مسابقه، زیر پای ملت ما زنجیر نابجای تحریم انداخته اند اما نخواهیم گذاشت این زنجیر ادامه پیدا کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.