| کد خبر: 47442 |

برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی تابع آیین‌نامه دولتیم

تین نیوز | معاون وزیر نفت اعلام کرد: در زمینه افزایش قیمت حامل‌های انرژی تابع مصوبه مجلس و آیین نامه اجرایی دولت هستیم.
 
عباس کاظمی در پاسخ به این که آیا افزایش قیمت بنزین و سایر فراورده‌های نفتی منتفی شده است؟ گفت: در زمینه قیمت حامل‌های انرژی تابع مصوبه مجلس هستیم و بر اساس آیین نامه اجرایی دولت عمل می کنیم.
 
وی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی بودجه هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: وظیفه ما تولید و توزیع بنزین است که در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد و وضعیت مطلوبی داریم.
 
پیش‌تر مجلس شورای اسلامی، تصویب کرده بوده که شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از محل افزایش 5 درصدی قیمت فراورده‌های نفتی نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند.
 
در این زمینه محمد باقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده که این 5 درصد هر ساله در قانون بودجه وجود داشته و اکنون آنچه عمل می‌شود همان بنزین 700 تومان سهمیه‌ای و هزار تومان غیر سهمیه‌ای است، در واقع 5 درصد از این مبلغ کسر و به وزارت نفت داده می‌شود.
 
نوبخت همچنین تاکید کرده که نیازی به افزایش برای قیمت حامل‌های انرژی در سال 94 نیست.
 
وی همچنین در واکنش به پیشنهاد مجلس در زمینه افزایش درآمد ناشی از هدفمندی گفته بود که امکان افزایش بیش از این در حامل‌های سوخت و انرژی وجود ندارد چرا که ما نمی‌توانیم به مردم بیش از این فشار وارد کنیم، افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار و نارضایتی ایجاد می‌کند پس راه دیگری که وجود دارد محدود کردن یارانه‌بگیران است.
 
درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری 33 هزار میلیارد تومان بوده که در سال آینده نیز حداکثر همین میزان خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.