| کد خبر: 256966 |

◄ پشت پرده ریزش قیمت ها در بازار خودرو؛ پژو 207 تا کجا سقوط می کند؟

قیمت ها در بازار خودرو طی هفته گذشته با شیب ملموسی روند نزولی به خود گرفته است و تخفیف های بی سابقه ای از سوی فروشندگان ارائه می شود که حکایت از ادامه دار بودن این روند دارد.

تین نیوز

قیمت ها در بازار خودرو طی هفته گذشته با شیب ملموسی روند نزولی به خود گرفته است و تخفیف های بی سابقه ای از سوی فروشندگان ارائه می شود که حکایت از ادامه دار بودن این روند دارد.

به گزارش تین نیوز، اگر این روزها سری به بازار خودرو بزنید با وضعیتی مواجه می شوید که در ماه های اخیر نظیر آن را کمتر دیده ایم. فعالان بازار خودرو اعلام می کنند متقاضیان فروش در این بازار طی روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته اند اما در مقابل خریداران از بازار پا پس کشیده اند.

برای اطلاع سریع تر از اخبار  داغ بازار خودرو اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

 

 

با افزایش تعداد فروشندگان و کاهش تمایل خریداران به خرید، متقاضیان فروش حاضر به ارائه تخفیف های بی سابقه ای می شوند که قیمت خودروهای پرتقاضای بازار را با کاهش قابل توجه مواجه کرده است.

این تخفیف ها به گونه ای است که قیمت خودروهای محبوبی مثل پژو 206 و پژو 207 را که در ماه های اخیر همواره رو به صعود بوده و رکوردهای عجیبی زده اند، وادار به بازگشت به کانال های پایین تر شده است.

گزارش های میدانی نشان می دهد  قیمت پژو  ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ در هفته گذشته حدود  85  میلیون ارزان شده و این خودروی محبوب جوان ها بعد از مدتها به کانال ۴۰۰ میلیونی بازگشته است. فروشندگان این روزها 206 تیپ 2 مدل 1400 را به قیمت 490 میلیون تومان در معرض فروش می گذارند و در سر معامله حاضر به تخفیف های 10 میلیونی هم هستند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ هم با کاهش حدود 100 میلیونی در 10 روز اخیر مواجه شده و در مرز 500 میلیون قرار گرفته است.

جزئیاتی از ریزش قیمت ها در بازار

قیمت پژو ۲۰۷ ، قیمت ۲۰۷ اتومات نسبت نیمه اردیبهشت ماه 150 میلیون ریزش داشته و اکنون این خودرو در کانال 700 میلیونی – حدود 790 میلیون - خرید و فروش می شود. مدل دنده ای ساده این خودرو را هم می توان در قیمت حدود 690 میلیون تومان خریداری کرد. این درحالیست که به گفته فعالان بازار خودرو، فروشندگان برای فروش سریع تر خودروهای خود حاضر به ارائه تخفیف های 10 تا 20 میلیونی پای معامله هستند.

علت روند ریزشی بازار خودرو را باید در اخباری که به صورت غیررسمی در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود جستجو کرد. بر اساس این اخبار، تحولاتی در روابط ایران و غرب و خصوصا آمریکا در حال وقوع است که احتمال توافق را پررنگ تر کرده است.

اخبار غیررسمی از توافق احتمالی ایران و غرب

سفر سلطان هیثم پادشاه عمان نقطه عطف تحولات پشت پرده اخیر بوده است. ایندیپندنت فارسی در گزارشی  درباره ابعاد توافق ایران و آمریکا مدعی شده؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علاوه بر آزاد‌سازی دارایی‌ های بلوکه ‌شده ایران، ممکن است به تمام تحقیق‌ های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد تخلف ‌های هسته ‌ای پیشین و فعلی ایران پایان بدهد.

بر اساس این گزارش به نظر می ‌رسد دولت بایدن در نظر دارد با جمهوری اسلامی به توافق برسد و در قبال آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دارایی ‌های بلوکه ‌شده ایران را آزاد کند.

فعالان بازار معتقدند اگر این پیش بینی ها محقق شود باید منتظر سقوط بیشتر در بازارهایی نظیر خودرو باشیم و قیمت پژو 206 و پژو 207 را در کانال های پایین تر هم خواهیم دید.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.