| کد خبر: 256801 |

رشد تولید و فروش سایپا 151 در دومین ماه بهار

◄ قیمت وانت پراید 151 در خردادماه 1402 ریزش می کند؟

رصد قیمت وانت پراید (سایپا 151 ) در بازار حکایت از کاهش اندک قیمت این خودرو در هفته های اخیر دارد با این حال روند رو به رشد تولید و فروش این محصول احتمال کاهش قیمت را در خردادماه 1402 افزایش داده است.

تین نیوز

رصد قیمت وانت پراید (سایپا 151 ) در بازار حکایت از کاهش اندک قیمت این خودرو در هفته های اخیر دارد با این حال روند رو به رشد تولید و فروش این محصول احتمال کاهش قیمت را در خردادماه 1402 افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز، قیمت وانت سایپا 151 که تنها وانت نسبتا ارزان قیمت کشور به شمار می رود در حال حاضر در بازار 281 میلیون تومان است. روند قیمت این خودرو در هفته های اخیر کاهشی بوده ولی این کاهش را نمی توان ریزش نامید بلکه قیمت با شیب ملایم کاهش یافته به نحوی که در سه هفته اخیر حدود 10 میلیون تومان افت قیمت وانت سایپا 151 را شاهد بوده ایم.

یکی از آیتم های موثر بر قیمت این خودرو میزان تولید و فروش آن است که بر اساس گزارش های مالی منتشر شده توسط سایپا، این آمار در ماه دوم بهار نسبت به فروردین ماه با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در سامانه کدال ، سایپا در اردیبهشت ماه امسال ۴,۸۳۲ دستگاه از این خودرو تولید کرده و این درحالیست که تعداد وانت پراید تولید شده در فروردین ماه ،  ۳,۰۰۹ دستگاه بوده است. بر این اساس تولید این محصول در یک ماهه اردیبهشت 1823 دستگاه افزایش داشته است.

افزایش تولید بر قیمت وانت پراید 151 موثر است

بررسی تعداد وانت پرایدهای به فروش رسیده توسط شرکت سایپا نیز نشان می دهد این شرکت در اردیبهشت ماه تعداد ۶,۴۰۴ دستگاه از این خودرو به فروش رسانده است. این تعداد فروش نسبت به فروردین ماه امسال افزایش 4123 دستگاهی را نشان می دهد.

با توجه به این آمارها می توان گفت تولید و فروش وانت نسبتا ارزان قیمت سایپا در یک ماه اردیبهشت ماه افزایش داشته و اثر آن را به صورت کاهش قیمت در بازار هم شاهد بوده ایم. در صورت تداوم رشد تولید و فروش امکان کاهش قیمت وانت پراید محتمل است اما با توجه به وضعیت تورم در کشور ریزش قیمت این خودرو چندان قابل تصور نیست. 

نکته قابل توجه دیگر این سایپا این خودرو را بر اساس ارقام درج شده در گزارش های مالی خود به قیمت میانگین  ۱,۸۹۷,۶۹۵,۹۷۱ ریال به فروش می رساند که حدود 100 میلیون تومان زیر قیمت آن در بازار است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.