بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

نرخ 10 هزار تومانی برای بنزین؟

حسین آقایان درباره افزایش مصرف بنزین و راهکار عبور از آن اظهار داشت: یکی از دلایل رشد مصرف این بوده که قیمت پایین است. شاید نرخ 10 هزار تومان هم برای بنزین کم باشد.

نرخ 10 هزار تومانی برای بنزین؟
تین نیوز |

مدیر اسبق تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره مصرف بنزین با اشاره به قیمت پایین بنزین و رشد مصرف، اظهار کرد؛ شاید نرخ 10 هزار تومان هم برای بنزین کم باشد. وی در ادامه گفت: یکی از راه ها این است که مثلا روزی 1.5 لیتر به هر خودرو بنزین داده شود و سهمیه آزاد را هم حذف کنند.

به گزارش تین نیوز، حسین آقایان درباره افزایش مصرف بنزین و راهکار عبور از آن اظهار داشت: یکی از دلایل رشد مصرف این بوده که قیمت پایین است. وقتی به موقع قیمت بنزین را بالا نبردند، باید به تبعات آن می اندیشیدند. اکنون هم اگر اجرایی شود روی تورم اثر می گذارد و قیمت دیگر کالا ها را بالا می برد، اگر هم کاری نکنیم مصرف به صورت لجام گسیخته افزایش می یابد.

وی پیشنهاد کرد: یکی از راهکار ها اینکه باید از سهمیه کارت های سوخت شخصی کم، برداشت بنزین با نرخ آزاد را هم محدود کنند و قیمت را هم تاحدی بالا ببرند که مصرف قدری کنترل شود.

مدیر اسبق تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ما اکنون تبدیل به واردکننده می شویم، به دنیای اقتصاد گفت: تردد اتومبیل های فرسوده هم مزید بر علت شده و مصرف را به شکل سرسام آوری افزایش می دهد. همه این ها دست به دست هم داده که حل ماجرا را سخت کند.

وی گفت: اگر قیمت بنزین در حد ۵ هزار تومان باشد شاید در حد اینکه درآمد های دولت را تاحدی بیشتر کند، تأثیرگذار است، اما واقعیت اینکه قیمت بنزین با وضع تورمی که وجود دارد شاید با نرخ ۱۰ هزار تومان هم کم باشد.

آقایان بیان داشت: باید برای دارندگان خودرو های اوراقی مشوق ها و امتیازاتی در نظر بگیرند، مثلا وام کم بهره اختصاص دهند تا این خودرو ها از رده خارج شوند، البته دارندگان این خودرو ها با قیمت بسیار بالای کنونی خودرو انگیزه ای برای تعویض آن ندارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه ها اینکه مثلا روزی ۱.۵ لیتر به هر خودرو بنزین داده شود و سهمیه آزاد را هم حذف کنند، به این ترتیب مصرف به میزان قابل ملاحظه ای کم می شود، ولی اگر بخواهیم در کنار آن سهمیه آزاد را حتی با نرخ بالاتر همچنان توزیع کنیم راه به جایی نمی بریم، جز اینکه تورم را زیاد می کند.

به گفته مدیر اسبق تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های آن نفتی؛ به حدی موضوعات مربوط به بنزین در هم پیچیده شده و تبدیل به کلاف سردرگم شده که امروز شاهد مشکلاتی هستیم که یافتن راه حل را سخت کرده است.

وی درباره تغییر کیفیت بنزین با روند صعودی مصرف بنزین نیز گفت: وقتی کفگیر به ته دیگ می خورد تمام هم و غم این است که در جایگاه ها صف ایجاد نشود. اگر بخواهیم بنزین باکیفیت تولید کنیم، میزان آن کاهش می یابد، مسئله پیچیده شده و اگر درست تصمیم گیری نشود اوضاع وخیم خواهد شد یا باید بنزین آزاد را حذف و سهمیه ای را محدود کنند که البته این رویه هم تبعات خود را دارد یا شاهد افت کیفیت بنزین باشیم، در هر حال باید بین بد و بدتر انتخاب درست تری داشته باشیم.

آقایان بیان داشت: در گذشته ما بنزین سوپر را وارد می کردیم و با نفتای سبک مخلوط می کردیم و مشکلی هم نبود، ولی اگر بخواهیم بنزین باکیفیت عرضه شود ناگزیر از واردات هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.