| کد خبر: 244163 |

◄ بلاتکلیفی یک هواپیما در انبار سازمان اموال تملیکی

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به عدم تعیین تکلیف خودروهای در اختیار این سازمان گفت که تکلیف هواپیمایی که در یکی از ابنارها مانده نیز مشخص نیست.

تین نیوز

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به عدم تعیین تکلیف خودروهای در اختیار این سازمان گفت که تکلیف هواپیمایی که در یکی از ابنارها مانده نیز مشخص نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امروز (یکشنبه) اجتهادی- رییس سازمان اموال تملیکی- در نشستی، آخرین وضعیت تعیین تکلیف اموال در اختیار سازمان اموال تملیکی را تشریح کرد.

وضعیت خودروها مشخص نیست

اجتهادی در رابطه با وضعیت بیش از ۲۰۰۰ خودرویی که از گذشته در اختیار این سازمان جهت تعیین تکلیف قرار داشته است، گفت: ما لیست همه خودروها، موتورسیکلت‌ها و حتی ماشین آلات سنگین را تهیه و مورد بررسی قرار داده‌ایم. به هر صورت در بین خودروها انواع قاچاق ایرانی و خارجی وجود دارد که برای بخشی از آنها امکان شماره گذاری و فروش و مزایده ندارد. این در حالی است که در مورد خودروهای خارجی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که امکان شماره گذاری ندارند، باید به شرط بازصادرات به فروش برسند.

او با اشاره به اینکه قبل از ابلاغ قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پیشنهاد مطرح بود که بتوان این خودروهای در اختیار را به سازمان مناطق آزاد به صورت مزایده واگذار کنیم، تاکید کرد: بر این اساس متنی تهیه و در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است که اگر تصویب شود، امکان فروش به مناطق آزاد را خواهد داشت.

اجتهادی در مورد خودروهای آمریکایی در اختیار سازمان اموال تملیکی نیز گفت که در مصوبه پیشنهادی موضوع امحای فنی یا پرس این خودروها مطرح است.

رییس سازمان اموال تملیکی این را هم گفت که خودروهای گمرکی در اختیار ما در بوشهر و هرمزگان، در مراجع قضایی مطرح است و باید برای آنها رای صادر شود که ممکن است برائت و یا محکومیت باشد که اطلاع رسانی خواهد شد.

یک هواپیما بلاتکلیف مانده است

در بخش دیگری از این نشست، موضوع واگن‌ها و هواپیمایی که گفته شده در سازمان املاک تملیکی قرار دارند مطرح شد و اجتهادی در این رابطه توضیح داد که واگن‌هایی در یکی از انبارهای استان آذربایجان غربی وجود دارد که جلساتی با دادگستری جهت حل موانع برای واگذاری آنها برگزار شد و درنهایت در تیر ماه امسال در اختیار شرکت وارد کننده قرار می‌گیرد. به هر صورت ما نمی توانیم این واگن‌ها را به شخص یا شرکتی واگذار کنیم و مقرر شد که به صاحب کالا تحت شرایطی واگذار شود.

وی این را هم گفت که در مورد هواپیمایی که انبارهای خراسان رضوی قرار دارد، به دلیل مشکلات و مسائلی که امکان اعلام آن را ندارم، فعلا تکلیف آن به صورت واضح مشخص نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.