| کد خبر: 240080 |

◄ اعلام موجودیت اتحادیه کارگران صنعت حمل و نقل

محسن باقری از اعلام موجودیت اتحادیه کارگران صنعت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تین نیوز

محسن باقری (فعال کارگری و رئیس اتحادیه کارگران صنعت حمل و نقل) در تماس با خبرنگار ایلنا، از ایجاد و اعلام موجودیت این اتحادیه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وی گفت: براساس مقاوله نامه شماره ۸۷ سازمان جهانی کار و ماده ۱۳۷ قانون کار، این اتحادیه را با همکاری و مشارکت کارگران صنعت حمل و نقل کشور تشکیل دادیم؛ در این زمینه از همکاری و مشاوره‌ی دبیرکل خانه کارگر بهره‌مند شدیم و در حال مکاتبه برای گرفتن مجوزهای لازم هستیم.

به گفته وی، کارگران شرکت‌های حمل و نقل هوایی، زمینی، شرکت‌های حمل و نقلی مانند حمل و نقل خلیج فارس و کارگران راه آهن جمهوری اسلامی عضو این اتحادیه هستند و از هر شرکت، دو نفر در هیات مدیره اتحادیه عضویت دارند.

این فعال کارگری ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از حق تشکل و آزادی عمل تشکل‌ها، بتوانیم در احقاق حق کارگران صنعت حمل و نقل کشور موثر باشیم و در جهت رسیدن به مطالبات، گام‌های اساسی برداریم.

این اتحادیه به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه آمده است:

«بهمن ۵۷ طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر «تعالیم مکتبی اسلام ناب محمدی» (ص) بود که توانست حکومتی الهی را تثبیت کند.

در این ایام سرمایه عظیم نظام اسلامی که با رهبری امام خمینی (ره) متولد شده بود با بنا نهادن حرکت و گفتمان ایرانی_ اسلامی به الگویی بی‌بدیل در جهان مبدل گشت و الهام بخش نهضت‌های بسیاری از کشورهای عالم شد که بر اساس ایستادن در مقابل استبداد و استکبار جهانی برای تحقق حق طلبی و عدالت خواهی بنا نهاده شده است.

کارگران فهیم ایران اسلامی سرمایه گرانبها و صاحبان انقلاب‌اند که توانسته‌اند بر ثبات سیاسی و اقتدار نظام اسلامی بیفزایند و مانند همیشه در تمام صحنه‌ها در این برهه‌ی حساس که تهدیدات دشمنان هر روز بیشتر از گذشته احساس می‌شود، نسبت به رویدادها و مسائل سیاسی منطقه و جهان آگاه و در جهت خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان انقلاب که سعی در زیر سئوال بردن کار آمدی و مقبولیت نظام اسلامی از سوی ملت ایران اسلامی را دارند عمل کرده و تمام تلاش خود را وقف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌نمایند، تا مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب زده و با لبیک گفتن به پیشوای مسلمانان جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (حفظه الله) با هر گونه تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند.

کارگران عزتمند امروز، انقلابی‌گری را در گرو ارج نهادن به مقام شامخ کارگران دانسته و توجه به این قشر از جامعه را تبلور مجدد انقلاب در سرآغاز ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.

مسئولین و در راس آن مجلس انقلابی باید به منظور تداوم ثبات و آرامش در کشور و افزیش کار آمدی نظام اسلامی در مقابل کارگران، این ستون‌های اصلی توسعه پاسخگو باشند و نسبت به بر طرف نمودن مشکلات اساسی کارگران اقدام عملی نموده ضمن برشمردن لزوم پیگیری اهداف متعالی انقلاب اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و نظریه اقتصاد مقاومتی که برآمده از اقتصاد سیاسی نظام اسلامی است را به عنوان الگوی مبنایی در محور توجه قرار دهند.

اتحادیه کارگران صنعت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در این روز فرخنده ضمن اعلام موجودیت خود در راستای تحقق مطالبات صنفی و طبقاتی جامعه ذینفعان و زحمتکشان صنعت حمل و نقل، با پایبندی به آرمان‌های امام راحل (رحمت الله علیه) و ارزش‌های نظام و انقلاب و منویات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار دل‌ها، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی پرشورتر از همیشه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشته و معتقدیم راه استقلال، آزادی و توسعه اقتصادی از مسیر انقلاب بهمن ۵۷ و احیاء ساختار سه‌جانبه‌گرایی و مشارکت شرکای اجتماعی در تصمیمات اقتصادی _ سیاسی میباشد و اعتقاد راسخ و رجاء واثق داریم که سرنوشت ملت‌ها و خوشبختی، نگونبختی، پیشرفت یا عقب ماندگی آن‌ها در گروه ساختارهای مردم سالارانه، مشارکت سیاسی فعال و دخالت در سرنوشت خود برای تعیین مسیر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشوراست و می‌دانیم که ملت‌هایی که از تاریخ عبرت نمی‌گیرند محکوم به تکرار اشتباهات و شکست خود هستند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.